Domácí chov hadů


            Novinky na webu:         Dodány nové reference        od spokojených majitelů.        Dále nové video z pořadu       Rady ptáka Loskutáka                                    
DiskuzePřidat dotaz



  1. užovka červená
    lukas | | 23-11-2014 07:50:53 | Reakce

    Dobrý den, začal listopad a moje užovka červená cca 1.1m se mi zase schovala do úkrytu, jako loni vůbec se nehejbe. Dává mi najhevo že chce zimovat? Přez jaro a leto je v pohodě mimo úkryt. Mám ji svítit nebo nechat v pokojové teplotě krmit nekrmit. Děkuji předem za odp. stale se učím a učit se budu. Ps krmím v intervalu 14dní

    RE: užovka červená | admin | info@chovamehady.cz | | 23-11-2014 12:22:47

    předpokládám tedy, že bude mít cca kolem dvou roků a to je možné, že si říká o zimování. Můžete použít tak zvané malé zimování a to tak, že ji jen zhasněte všechna osvětlení a necháte ji v klidu.

  2. žárovka
    nick | khaliun.ch@gmail.com | | 22-11-2014 21:49:21 | Reakce

    Dneska sme poridili mlade uzovky cervene pobuzel nemam jeste lampu ta bude za den. Vadi to moc ze den bude bez lampy? Nepodchladi se nebo neco ?

    RE: žárovka | Michal | | | 22-11-2014 23:08:10

    Nemusíte se ničeho bát. Ten den to had v pohodě vydrží při pokojové teplotě :)

    RE: žárovka | admin | info@chovamehady.cz | | 23-11-2014 12:20:47

    Lampu až tak nepotřebují, ale je nutné zajistit teplo. Krátkodobě, ale snížení teploty o cca 2 stupně nevadí.

  3. Blizzard
    adolf | | | 22-11-2014 20:12:31 | Reakce

    Byl mi darovan had.Nevim jestli to je Elaphe guttata snow nebo Elaphe guttata Blizzard. Cely had vypada velmi podobne ale pod krkem ma zlute zbarveni poradite mi ? Je to k diskuzi pod .dik

    RE: Blizzard | Michal | | | 22-11-2014 23:07:14

    Pokud má žlutý pigment tak bych řekl, že to bude spíš ten Snow než Bilzzard.

    RE: Blizzard | admin | info@chovamehady.cz | | 23-11-2014 12:19:20

    Takto je to těžké určit nejlépe kdyby jste mi poslal na email fotky. Ale je pravdou že Blizzard je čistě bílý a na snow jsou patrné nažloutlé nádechy.

    RE: Blizzard | adolf | | | 23-11-2014 12:32:38

    Zjistil jsem ze to je snow diky za radky moc si toho vazim..

  4. delka
    adolf | | | 22-11-2014 19:54:11 | Reakce

    Mam hada Elaphe guttata snow stary 3 roky a je dlouhy 1m50cm plus. divam se na inzeraty ve kterych prodavaji Elaphe guttata snow stejny typ a starou taky 3 roky a ma delku 90cm .Nevim jesli ho mam moc velkeho?? Nebo je problem ze on ho ma moc maleho ?? Krmim ho co 14 dni .

    RE: delka | Michal | | | 22-11-2014 22:58:46

    Vtipný dotaz!!

    RE: delka | Michal | | | 22-11-2014 23:02:28

    :D Nicméně každý had roste jinak a záleží na daném jedinci. Tudíž je to individuální a není důvod se tím niják znepokojovat. Jeden může být dlouhý a druhý zase kratší. Interval krmení 1x14 dní je taky v pořádku.

    RE: delka | admin | info@chovamehady.cz | | 23-11-2014 12:13:10

    Je pravdou, že hadi mohou mít délku různou a závisí ti na způsobu krmení, na podmínkách chovu, velikosti terárka a také asi i jak moc je zmutovaná různým křížením. Nicméně rozdíl 60 cm je dost velký. Orientační míra by měla v tomto věku být cca kolem 130 - 140 cm. Těch 90 cm je dost málo.

  5. pravidla této diskuze
    admin | info@chovamehady.cz | | 22-11-2014 13:30:27 | Reakce

    Poprosím všechny uživatele této diskuze, aby zde nenabízeli své výrobky nebo přebytky z chovu. Tato diskuze není inzertním serverem, ale slouží všem chovatelům, kteří potřebují znát odpovědi na své dotazy ohledně chovu hadů. Bohužel v opačném případě jsem nucen ostatní příspěvky smazat.

    RE: pravidla této diskuze | Butch | | | 23-11-2014 09:42:41

    Dobry den. Tak to se moc omlouvam jesli to tak vypadalo ze zde potkany nabizim. To opravdu ne,kdyz o ne nebyl zajem tak jsem je jiz davno zamrazil pro sveho hada. Nedovolil bych si na vasem serveru nic nabizet k prodeji! OPRAVDU ME JEN ZAJIMA JAK TO S TOU POPTAVKOU A NABIDKOU POTKANU V PRAZE JE? Byl bych opravdu moc rad kdybyste me prosim na tu otazku odpovedel,pokud tedy muzete. Moc dekuji! Butch

  6. PROSTOR
    PEPA | ................@............... | | 21-11-2014 15:32:00 | Reakce

    Ahoj nevadi : 1.kluk a kluk 2 holka a holka 3.kluk a holka ja mam 3 nevadi to nijak ??? Podle jinych ano.

    RE: PROSTOR | admin | info@chovamehady.cz | | 21-11-2014 16:35:39

    Asi dost dobře nechápu, na co se mě ptáte. Pokud se ptáte, zda mohou být spolu v jednom teráriu, tak vždy doporučuji, v jednom teráriu stejné pohlaví a stejnou velikost. A samozřejmě stejný druh. Co se týče množství hadů v jednom teráriu, tak záleží samozřejmě na druhu chovaných hadů a hlavně na velikosti terária. Klidně mi napište podrobnosti na email.

    RE: PROSTOR | pepa | ................@............... | | 21-11-2014 20:19:04

    Mam stejnou rasu i stejnou velikost ,ale je to kluk a holka .Spolu je mam v jednom velkem terarku 2 roky a je to fajn. Nemusim tedy kupovat jine obydli pro jednoho jedince ??

    RE: PROSTOR | Jaromír | | | 21-11-2014 20:26:02

    Taky absolutně nechápu dotaz PEPY. Špatně napsané úplně. Ale jak admin píše, pokud je to stejný druh hada stejných velikostí tak je můžete mít spolu v jednom terárku, pokud to budou vše stejné pohlaví a budou mít dostatečně prostorné terárium. Pokud máte dva hady stejného pohlaví a třetího jiného tak pro třetího by jste měl najít nové ubytováni v samostatném terárku,

    RE: PROSTOR | pepa | ................@............... | | 21-11-2014 20:41:56

    Omlouvam se. Mam 2 hady.prvni had je ona ma 2.5 roku .Muj druhy had je on taky ma 2.5 roku. Celkove je to bratr a sestra.Minuly majtel je vlastnil rok a pul a ja je mam rok. Celou dobu ty dva a pul roku byli ti dva spolu mam je tedy rozdelit ?? Hodne lidi mi posila zpravy o tom abych ty dva rozdelil. Tak co mam je rozdelit?? informace o hdech 1 maji 150cm holka a kluk ma 160 2 oba maji dva a pul roku 3 terarko je velke 4 zdravotni problemy nebyly ani doufam nebudou 5 typ užovka červená

    RE: PROSTOR | Jaromír | | | 21-11-2014 21:37:36

    Já se omlouvám pokud můj příspěvěk působil něják nepříjemně. Ale vždycky je dobré napsat všechny informace, ty můžou byt klíčové. Každopádně, pokud jsou to kluk a holka a navíc sourozenci, tak bych je určitě rozdělil. Jeden důvod je ten, že se můžou pářit a můžete mít neplánované snůšky a samec by mohl samici strhat, že by to nezvládla. Druhý důvod je, že pokud snůšky budou mít, tak se můžou rodit geneticky zdeformované a nekvalitní mládata. Takže bych je radši rozdělil, ale divím se, že ještě neměli snůšky pokud jsou spolu tak dlouho. Určitě je to samec a samice a nemůžou být stejného pohlaví, že by se prodávající spletl? No ještě uvidíte co napíše admin a jaký bude mít názor on.

    RE: PROSTOR | PEPA | | 21-11-2014 21:52:11

    pan mi tvrdil ze to je samec a samice leda a vjenuje se tomu asi 15 let hele asi si to popletl a mam kluka a kluka no zajmave :D dik za radu .Takove tajemstvi a ja na to pridu az za rok....

    RE: PROSTOR | Jaromír | | | 21-11-2014 22:57:50

    Bylo by to nejlepší řešení...

    RE: PROSTOR | admin | info@chovamehady.cz | | 22-11-2014 13:34:47

    Souhlasím s příspěvkem Jaromíra. Pokud se jedná o samce a samici, tak jednoznačně doporučuji rozdělit, z toho samého důvodu co píše Jaromír.

  7. had...kousani
    Filip | liberdafilip@gmail.com | | 20-11-2014 18:59:09 | Reakce

    Dobry den moji hadi z niceho nic zacli kousat nevite proc ?? omlouvam se za gramatiku mam nenastavitelnou klavesnici ....

    RE: had...kousani | Michal | | | 20-11-2014 19:17:12

    Co máte za hady?

    RE: had...kousani | Filip | liberdafilip@gmail.com | | 20-11-2014 19:31:42

    blizzard corn snake (Elaphe guttata guttata)

    RE: had...kousani | Filip | liberdafilip@gmail.com | | 20-11-2014 20:11:27

    ja na ty hady 2 tydny nesahl mohlo by to byt tym ?????

    RE: had...kousani | admin | info@chovamehady.cz | | 21-11-2014 16:31:53

    důvodů může být více, nepíšete ani o věku hada, ani v jakém žijí prostředí. Ani zda se cokoli ted změnilo v jejich prostředí. Nejlépe, kdybyste mi poslal na mail podrobnější informace, včetně fotek terária ve kterém žijí. Je také možné, že jsou napadení nějakými parazity, ale to je musíte důkladně prohlédnout.

  8. Hroznýš
    Kamil | | 19-11-2014 19:55:43 | Reakce

    Dobry den, mam mlade hroznyse duhoveho (e.c.maurus) a hroznyse kralovskeho priblizne stejne velke....chtel bych se zeptat jestli bych je mohl dat spolu do jednoho teraria (jiz vybaveného ve kterem bydli maurus) nez vybavim terárium pro hroznyse kralovskeho (maximálne na 1-2 tydny).

    RE: Hroznýš | Daniel | | | 20-11-2014 02:50:49

    Mozes

    RE: Hroznýš | admin | info@chovamehady.cz | | 20-11-2014 06:19:36

    Osobně bych je dohromady nedával. Jednak pokud jsou to mláďata tak cenchria může být kousavější a netuším zda by si něco neudělali. Dále Boa chce o trošku větší teplotu. Nejsem příznivcem dávání různých druhů do jednoho terárka a to ani na kratší dobu. Spíše pokud je to mládě tak bych doporučil koupit nějakou plastovou bednu vyvrtat tam díry na odvětrání a nechat ho přechodně tam. Teplo zajistíte provizorně svícením lampičkou nad tímto plastovým boxem.

    RE: Hroznýš | Michal | | | 20-11-2014 19:36:27

    Já bych v tom neviděl problém, pokud to nebude na dlouho a opravdu jen týden max. dva. Kolikrát jsem viděl v jednom teráriu pospolu Hroznýše královského, Krajtu královskou a Užovky červené. A hadi byli úplně vpohodě. Leželi na sobě mládata Hroznýšů, Krajt spolu s mládaty Užovek a vypadali úplně spokojeně. Jinak samozřejmě taky nedoporučuji chovat spolu hady jiného druhu a jiných velikostí, ale když to není na dlouho a nejsou to korálovky tak vtom nevidím žádný problém a hadi to bez úhony zvládnou :)

    RE: Hroznýš | Honza | | 20-11-2014 20:18:50

    S posledním příspěvkem nesouhlasím, radši bych se držel odpovědi admina. Neriskoval bych! A několik různých hadů pohromadě? Tak to musel být teda chovatel jako hrom :-)))

    RE: Hroznýš | Michal | | | 20-11-2014 21:17:28

    Říkám, bylo to jen vyjímečně na pár dní a hadi byli spokojeni, leželi na sobě v pohodě takže žádný problém nebyl ani v nejmenším po celou dobu soužití ;) Byl to můj známý a jinak to na tu chvíli nešlo než je dát k sobě, ale jak říkám vše v pohodě. Jinak ano jednoznačně v terárku jen stejné druhy stejné velikosti, jak jsem psal v příspěvku taky souhlasím stímto názorem otom žádná. Ale jako krajní řešení na pár dní, vtom nevidím žádný problém.

    RE: Hroznýš | admin | info@chovamehady.cz | | 21-11-2014 13:05:12

    osobně bych to nedával ani jako krajní řešení. Radši bych volil odděleně nějaké ty plastové boxy. Na hadovi to nemusíte hned poznat ale může se stresovat atd... nikdy bych to neudělal.

  9. Rozdil mezi hroznysem a krajtou
    Jana | | 19-11-2014 15:15:11 | Reakce

    Pekny den, existuji neajke zretelne rozdily mezi krajtou a hroznysem? Napriklad tvar hlavy, zornicky apod.? Omlouvam se, ze sem tento dotaz prilis nezapada, ale z obrazku na internetu mi neni rozdilnost vubec jasna a hloubam nad tim jiz nekolik dni. Dekuji predem za odpoved.

    RE: Rozdil mezi hroznysem a krajtou | Michal | | | 19-11-2014 17:19:59

    Hlavní rozdíl je takový, že Hroznáš dorůstá snad až 3 metrů a krajta max metr a půl. Takže největší rozdíl je ve velikosti. Krajta je menší a tlutší.

    RE: Rozdil mezi hroznysem a krajtou | Tomáš | | | 19-11-2014 23:35:26

    Ahoj, chtěl bych reagovat na komentář od Michala. Nejsem si sice na 100% jist, ale krajta (lat. Python) dorůstá i více jak 1.5 metru. Osobně sice krajty nechovám, ale o hadech mám něco málo nastudováno a tak si troufnu říci, že krajty dorůstají délky 2-3 metry.

    RE: Rozdil mezi hroznysem a krajtou | Daniel | | 20-11-2014 02:53:29

    Myslim ze Michal myslel krajtu kralovsku a tie dorastaju fakt max tych 1.5m, a aj to uz musi byt riadny kus :D zvycajne tak do 1.2-1.3m

    RE: Rozdil mezi hroznysem a krajtou | Daniel | | 20-11-2014 02:53:29

    Myslim ze Michal myslel krajtu kralovsku a tie dorastaju fakt max tych 1.5m, a aj to uz musi byt riadny kus :D zvycajne tak do 1.2-1.3m

    RE: Rozdil mezi hroznysem a krajtou | admin | info@chovamehady.cz | | 20-11-2014 06:13:18

    Krajta dorůstá do max rozměrů 1,8m, ale to už je maximálně.Je zde, ale samozřejmě myšleno Krajta královská ( python regius)Hroznýš (Boa) může být samozřejmě daleko delší i přes 3m. U obojího záleží na místě původu. I když pokud jsou to kříženci a většinou na našem trhu to kříženci jsou tak se dá jen těžko určovat místo původu takže leze určit snad jen podle rodičů - pokud budete mít možnost je vidět. Jinak krajta je vzhledem ke své délce daleko mohutnější a naopak hroznýš je vzhledem ke své délce hubenější. Tvar hlavy mají jemně odlišný - v nejširším místě ji má krajta jakoby více zakulacenou a samozřejmě je rozdíl v kresbě těla - sedla jsou jinak vybarvená a tvarovaná.

  10. problém
    Vít | | 18-11-2014 19:17:12 | Reakce

    Dobrý den, dnes jsem dal užovce červené myš. Zabila ji, ale nesežrala. Už je to dvě hodiny co tam leží. Nežrala týden a svlékat se taky nebude. Prosím poraďte co stím.

    RE: problém | Markéta | | | 19-11-2014 08:38:56

    A nebude přežraná? Dospělá užovka má jíst 1x za 14 dní.

    RE: problém | admin | info@chovamehady.cz | | 19-11-2014 08:45:55

    pokud ji uškrtí a necá jií tam tak ji asi po nejpozději 3 hodinách vytáhněte a nechte ji klidně 14 dní v klidu a potom ji dejte znovu živou myš. Občas se to stane. Jen ji uškrtí aby měla ve svém teritoriu klid, ale žrát ji nechce.

Celkem příspěvků: 2709Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271