krajta kralovska
martin | mercury@orangemail.sk | | 18-04-2010 21:26:04 | Reakce
Zdravim Vas. Uz skor som tu pisal ze som si poridil krajtu a aky substrat radite. Podla vasho odporucania som pouzil raselinu a som velmi spokojny. V casti kde lezi had v ukryte mam bukove stiepky, pod lampou mam kamene (jednak koli prevencii poziaru a tiez aby sa kamene pekne nahriali) a asi dve tretiny teraria je raselina. Terarium ma rozmery 100x45x45 , vyhrieva ho 60 wattova ziarovka. Od rana od 7.00 do 18.00. teplota je od cca 32 po 24 stuponov. krajta si zoberie iba skrecka dzungarskeho..potkan a mysi ju nezaujimaju.. dostane skrecka potom cca 2 tyzdne pauza a potom dalsieho..takto po 3 skreckoch sa zvliekla..to bolo prave vcera ..zvlecka bola pekna suvisla.. dakujem vam za rady a prajem vsetko dobre. casto si citam diskusiu na vasej stranke. ste profik.
RE: krajta kralovska | admin | info@chovamehady.cz | | 19-04-2010 05:46:21
Děkuji za uznání. Pokud budete cokoliv potřebovat tak se ozvěte. Vyzkoušejte ji nechat klidně 6 týdnů vyhladovět a po té ji dejte potkána zhruba stejné velikosti jako ten křeček a terárko jemně naroste a měla by si ho vzít. Hadi všeobecně jak dáte křečky tak si pak hůže zvykají na jinou potravu, ale když budete trpělivý tak si zvyknou.
jak začít
vlasta | vyhna.simpl@seznam.cz | | 18-04-2010 14:40:33 | Reakce
Dobrý den.Poslední dobou se začínám trochu zajímat o chov hadů.Na netu je spousta nápadů a rad,ale kdo se v tom má vyznat.Potřeboval bych poradit,jak začít.Vím,že počáteční náklady nebudou nijak malé,ale určitě se to vyplatí a vrátí radostí z pořízeného nového člena rodiny.Mé představy jsou takové,že bych rád nějakého hada tak do 150cm(ale jakého).Do bytu by se my líbylo nějaké rohové terárko,ale nevím o jakých rozměrech.U hadů je to různé a já bych nerad,abych mu musel po 5ti letech kupovat větší,když už bude zvyklí na to,ve kterém vyrůstal.Snad se zde najde někdo kdo poradí.Děkuji . . .
RE: jak začít | admin | info@chovamehady.cz | | 18-04-2010 19:47:58
rozhodně doporučuji užovku červenou (elaphe guttata) co se terárka týče tak pro dospělou je plně dostačující velikost 80x40x40. U rohového by měli být tyto rozměry zachované. Budu mít letos odchov mladých guttat tak kdyby jste měl zájem tak se ozvěte na email. V případě dalších dotazů mě taktéž klidně kontaktujte na email.
RE: jak začít | vlasta | vyhna.simpl@seznam.cz | | 22-04-2010 20:59:18
Děkuji za radu.Napadlo mě ještě pár drobností.Ty rozměry,co radíte,jsou předpokládám 80výška,40šířka a 40hlouka.Dále bych se chtěl zeptat,co vše by mělo být v terárku,jaký podklad a tak.A jestli ta užovka není "líná" .Rád bych hada aktivního.Předem děkuji . . .
RE: jak začít | admin | info@chovamehady.cz | | 23-04-2010 06:42:30
rozměry jsou tak že 80 je délka a 40 je výška a hloubka jinak podklad doporučuji čistou rašelinu s bukovými štěpky v poměru 1:1, klidně se mi ale ozvěte na ten email tam je více prostoru k rozepsání nebo klidně zavolejte na mobil není to žádný problém rád Vám poradím.
dekorace
Petr | | 15-04-2010 15:41:40 | Reakce
zdravým chtěl jsem se zeptat mám kámoše který chová hady , já sám teprv začínám a v jednom z jeho terárek s užovkami jsme viděl že si tam vysázel običejnou trávu . Celkem se mi tento nápad líbý ale nevím jestlo to je pro hada v hodné ( mám užovku amurskou) děkuji .
RE: dekorace | admin | info@chovamehady.cz | | 15-04-2010 19:47:15
jsem přesvědčen, že hadovy to nijak vadit nebude, ale z praktického hlediska se mi to jako dobré nevidím. Výkaly se z toho budou těžko uklízet...Ale vzhledově to může vypadat dobře.
RE: dekorace | Petr | | 16-04-2010 13:02:05
aha tak děkuji a jinak jsme se htěl zeptat přečetl jsme si že by si had mohl dát i rybku jen nwm jak mu jí mám jako dát , jestli mu jí hodit do bazénku aby si jí čapl sám nebo jestli mu jí tam živou jentak hodit či tak nějak. dík
RE: dekorace | jamal | michal.jammall@gmail.com | | 16-04-2010 15:07:18
No muzes zkusit oboje nejdrive mu ji dej do bazenku a uvidis kdyz ji odmitne tak mu ji dej pred nej a uvidis ale mel by bejt trosku vyhladovelej at ji sni muze ji treba odmitnout
substrát
ivysek | ivysek@seznam.cz | | 14-04-2010 00:05:55 | Reakce
Dobrý den, narazila jsem na jednu vaši odpověď, že nedoporučujete jako substrát čistý lignocel. Proč? Jiní chovatelé s ním mají dobré zkušenosti. Teprve připravuji terárko, tak mne zajímá váš názor. Děkuji Mráčková
RE: substrát | admin | info@chovamehady.cz | | 14-04-2010 05:51:09
Nevím, kteří chovatelé mají dobré zkušenosti s lignocelem, ale zkušený chovatel, který má větší zkušenosti by toto nikdy neřekl. Jde o to, že kokosové vlákna jsou velmi ostrá a had je může lehce do těla dostat nabalené s myší a zapíchne se mu někde do střev a může mu to kolem vpichu třeba zahnívat a dostat se mu tak do těla infekce. Již několika chovatelům had díky lignocelu zemřel. Lignocel rozhodně nedoporučuji. Ale rozhodnutí je samozřejmě na Vás
RE: substrát | Jarek | | 14-04-2010 21:51:46
plně souhlasím s adminem lignocel určitě ne. Nechápu vůbec že je někdo takhle ochoten riskovat
facebook
Slávek Skalský | kostra.artsok@seznam.cz | | 12-04-2010 20:10:51 | Reakce
Dobrý den. rád bych se zeptal jestli jste na facebooku a jestli jste tam třeba nezaložil nějakou skupinu že bych se tam přidal. děkuji
RE: facebook | admin | info@chovamehady.cz | | 13-04-2010 05:33:50
Bohužel zatím ne, ale zvažuji o tom. V případě že se tak stane najdete informace i v kontaktech.
RE: facebook | Slávek Skalský | kostra.artsok@seznam.cz | | 13-04-2010 12:42:36
OK. tak dík :D
Gravidita u užoviek
Lucia | lucia.malatkova@gmail.com | | 12-04-2010 15:55:38 | Reakce
Dobrý deň prajem, mám na Vás jednu otázočku...dá sa nejak zistiť, že samica je gravidná? Jedná sa o elaphe guttata. Začíname s chovom a nikde neviem tieto informácie nájsť. Vopred ďakujem za odpoveď. Lucia
RE: Gravidita u užoviek | admin | info@chovamehady.cz | | 12-04-2010 18:28:45
asi po 5 týdnech lze již opatrným pohmatem nahmatat vajíčka. Jinak u veterináře na nějakém sonografu. A nebo počkat cca 2 měsíce a po té samice vajíčka porodí.
strava
jamal | michal.jammall@gmail.com | | 11-04-2010 18:42:57 | Reakce
Dobry den ,chtel jsem se zeptat jestli by vadilo kdyby dostal had i nejakou tu rybku a popripade jakou,a dale je mozne ze memu malemu nechutna kureci maso ? dekuji za odpoved
RE: strava | admin | info@chovamehady.cz | | 11-04-2010 20:34:15
tak rybku jsem zatím nedával, ale jsem přesvědčen, že nějakou malou rybku by jste klidně vyzkoušet mohl. Jinak to kuřecí dávejte jen občas a pokud mu ho dáte poprve a má třeba týden po nějaké myši tak je možné, že si ho nevezme - má jiný pach atd... Ale klid pokud by měl hlad tak by si ji určitě vzal.
RE: strava | jamal | michal.jammall@gmail.com | | 12-04-2010 12:43:57
to me taky napadlo ,ale maso si vzal do papule a pak pustil a odlezl pryc,jinak stou rybkou zkusim a dam vedet ,jinak u te rybky muze byt ziva, koupena treba ve zveraku ? diky za odpoved
RE: strava | admin | info@chovamehady.cz | | 12-04-2010 14:08:56
Tak to mě napadá zda to maso nebylo příliš studené ideál aby mělo tak 35 stupňů a tu rybku si myslím, že klidně můžete dát živou ze zveráče
vlhkost
elis | | 09-04-2010 21:39:09 | Reakce
Zdravim...chci se zeptat kolik má být v teráriu vlhkost? mam 60x40x40.. měla sem špatný odvětrávání tak se mi to dost rosilo ale ted sem to vyresila jinak a uz se to nerosi ale vlhkomer me ukazuje 90...to je furt hodně že?? had je v pohodě vesele se plazí a nebo je schovaný... a jěště se chci zeptat jak casto mu mam zapinat nahrivaci kamen?? ma tam i zarovku 25W........diky
RE: vlhkost | admin | info@chovamehady.cz | | 09-04-2010 23:20:15
vlhkost postačí cca 70%. to co máte vy je dost pozor ať se vám tam nedělá plíseň. jinak kámen nechte zapnutý tak jak máte zapnutou žárovku protože ten topí jen lokálně a okolní vzduch moc neohřeje. já mám terárka 80x40x40 a dvě 25w žárovky a topný kamen nepoužívám.
RE: vlhkost | elis | | 10-04-2010 13:05:49
jo dekuji...ale uz to je stejne jedno prez noc mi hadice utekla a pochybuju ze ji nekde najdu:(
RE: vlhkost | Slávek Skalský | kostra.atrsok@seznam.cz | | 10-04-2010 15:27:18
to je škoda ale nemusela ti utéct, může nýt za zadní stěnou -teda pokud jí v teráriu máš.
RE: vlhkost | jamal | michal.jammall@gmail.com | | 10-04-2010 16:00:04
nebo muze bejt zahrabana v substratu, namotana v kvetinaci na objimce poradne prohledni.
RE: vlhkost | Slávek Skalský | kostra.artsok@seznam.cz | | 10-04-2010 16:02:06
to ne to by byl vidět a přece neni neviditelný. jak řikám podle mně bude za tou zadní stěnou jinak teda nwm
RE: vlhkost | admin | info@chovamehady.cz | | 10-04-2010 16:05:09
mrkněte se v blízkosti terária nebo kolem elektroniky , ale i u vlhka tedy kvítka atd... určitě ji najdete hlavně to nevzdávejte.
RE: vlhkost | elis | | 10-04-2010 17:14:44
zkousela sem to vsude:/ v terarku zadni stenu nemam... proste mrska mala vylezla a ja mam byt 2+1 ale nikde nemam dvere(krome hlavnich)a mam malou holcicku mimčo...tak doufam ze by ji neublizila... meri tak 50cm.... horsi je ze v kuchyni muze vlist pod kuchynskou linku a tam se nedostanu.... no hledam ji uz od rana:(
RE: vlhkost | jamal | michal.jammall@gmail.com | | 10-04-2010 18:43:36
Ja kdyz hledam hadika tak zacinam vzdy u terarka vsechno vyndam prohlednu a vetsinou ho najdu . Jinak jak rika admin urco se nekde najde a zkuste si dat nekam do teple mistnosti vodu a okolo bud sacky(uslysite kdyz poleze a nebo mouku (uvidite kuli lezl). To Admin: chci se zeptat kdyz chci dat malemu kousek kureciho tak jestli ho mam jen vyndat z mrazaku a nechat na pokojovou teplotu zahrat ?nemusi se jeste nejak upraovat ?diky za odpoved
RE: vlhkost | admin | info@chovamehady.cz | | 10-04-2010 20:43:51
jak jsem již psal v blízkosti terárka je velká šance. Jinak to kuřecí maso neupravovat jen vytáhnout z mrazáku a nechat na pokojovou teplotu a před podáním můžete na chvíli namočit do cca 35 stupňů teplé vody.
RE: vlhkost | Hanka | | 06-04-2011 20:22:10
Zdravím i nám se stalo,že nám hádek utekl z terária a pokud můžu poradit tak hledat někde v tmavých místech a skulinách takže nejlépe za skříní nebo okolo nic oni nikam daleko od terária neutečou a pro paní s miminkem se dle mého názoru domnívám,že by miminku neměla nic udělat neboť ona jak už jsem napsala,mají rádi temno.Hanka
úspora
dominik | namám (zatim) | | 08-04-2010 14:06:46 | Reakce
dobrý den. Hledal jsem něco o terárium pro guttáty a tady sem našel snad vše. Takže bych se chtěl zeptat, od kolik do kolika bych měl svítit 25W a 40W v teráriu 90x45x45. díkes :) a pěkný stránky!!! :D
RE: úspora | admin | info@chovamehady.cz | | 08-04-2010 17:14:36
já svítím od 7:30 do 19:30, ale můžete i od 8:00 do 19:00
RE: úspora | dominik | namám (zatim) | | 08-04-2010 20:56:07
No u mně to je problém protože já du do školy max. v 7:00 kvůli autobusu tak jestli by to šlo nějak jinak. :(
RE: úspora | Klara | klarisa81@seznam.cz | | 08-04-2010 21:05:41
To ti vyřeší spínací hodiny za cca 200 Kč. To zas není tak strašná suma.
RE: úspora | dominik | namám (zatim) | | 08-04-2010 21:37:43
OK takže dík "D
RE: úspora | admin | info@chovamehady.cz | | 09-04-2010 08:13:47
souhlasím s Klárou. Koupit spínací hodiny a doporučuji ty digitální
RE: úspora | dominik | nemam(zatim) | | 09-04-2010 12:41:21
OK. takže dík snad je někde seženenu :D
kolik W???
Štěpánka | Slavek.slave@seznam.cz | | 07-04-2010 17:39:35 | Reakce
dobrý den, ráda bych se zeptala jestli je lapší si dát do terária velkého 90x45x40 jednu žárovku nebo dvě a kolik W by mněli mít. Děkuji
RE: kolik W??? | admin | info@chovamehady.cz | | 07-04-2010 18:31:32
určitě je lepší 2 žárovky a při té velikosti to odhaduji na 40W a 25W, ale ty W je třeba vyzkoušet. Já mám na 80x40x40 dvě žárovky po 25w
RE: kolik W??? | Štěpánka | Slavek.slave@seznam.cz | | 07-04-2010 18:47:28
jo tak děkuji. a měl bych je dát na obě dvě strany že??? nebo jestli by bylo lepší dát tu 25W na jednu stranu a tu 40W třeba více do prostřed děkuji
RE: kolik W??? | admin | info@chovamehady.cz | | 07-04-2010 20:21:15
na každou stranu jendu tak aby si had mohl vybrat kde bude pod jakým teplem
RE: kolik W??? | Štěpánka | Slavek.slave@seznam.cz | | 08-04-2010 08:01:47
OK. Tak děkuji. tak zas jindy :)