Domácí chov hadů


            Novinky na webu:         Dodány nové reference        od spokojených majitelů.        Dále nové video z pořadu       Rady ptáka Loskutáka                                    
DiskuzePřidat dotaz



  1. Substrat
    butch | Butch.praha@seznam.cz | | 18-07-2014 10:23:41 | Reakce

    PS A prosim vas musi se ta raselina pred tim nez se da do teraria nejak vypekat s piskem v mikrovlne kvuli bakteriim ? Dekuji.

    RE: Substrat | admin | info@chovamehady.cz | | 18-07-2014 11:19:43

    Můžete, ale nemusíte. Ale hlavně to musí být čistá rašelina bez příměsí. Jinak bych radši dával ty bukové štěpky. Lépe drží vlhkost když nasáknou. Písek je také více chladný.

  2. Substrat
    butch | Butch.praha@seznam.cz | | 17-07-2014 21:56:10 | Reakce

    Dobry den. Chtel bych se Vas prosim zeptat v prazske ZOO v oddeleni plazu me pro hroznyse doporucily tento produkt. 20l teto raseliny za 42 kc. Je tato raselina opravdu vhodna? Pak namichat bud s piskem nebo stepky. http://www.e-zahradka.cz/store/goods-AB12022---.html Dekuji mnohokrat!

    RE: Substrat | admin | info@chovamehady.cz | | 18-07-2014 07:30:50

    Je nutné aby ta rašelina byla naprosto čistá a bez jakých koliv příměsí. toto jsem se tam nedočetl. Potom je nejlepší ji namíchat s bukovými štěpky.

  3. uzovka cervena
    stefan | stefan.cuper@gmail.com | | 17-07-2014 20:15:44 | Reakce

    Dobry den, chcel by som sa opytat v nedelu mi moj znamy daroval uzovku cervenu, prisiel som uz do kontaktu s viacerymi hadmi no neviem ci to takto ma byt ale prvu polovicu tela ma ńormalnu citit ze je to sval no ta druha polovica je nejaka ako keby makka proste citit ako keby ochabnute svaly kozu a kosti tak ci neviete ci by mohol mat nejaky zdravotny problem alebo co a taktiez som si vsimol velmi caste mocenie.

    RE: uzovka cervena | admin | info@chovamehady.cz | | 18-07-2014 06:53:50

    To co popisujete se jen těžko určuje. Al je nutné si uvědomit, že v místě kde má had tělesné orgány má tělo měkčí. Pozorujte hada jestli normálně hýbe celým tělem nebo jestli nemá část jakoby ztuhlou. Jinak pokud had pije tak i častě ji močí. Záleží v jakém prostředí byl před tím a v jakém je nyní. To je takto těžké popisovat.

  4. odpovědi
    Markéta | | 17-07-2014 08:07:51 | Reakce

    Dobrý den, dlouho sleduju Vaše stránky, hlavně diskusi. Co mě zaráží je to, že se tu často setkávám s odpovědí od různých "lidí", která není správná a často může mýlit začátečníky. Vím, že Vaše odpovědi mají ikonu ADMIN, přesto se může stát, že špatná odpověd někoho rádoby chytrého, může vést k popletení nějakého nováčka, nebo někoho kdo si toho nevšimne! Proč takové odpovědi nemažete? Markéta

    RE: odpovědi | admin | info@chovamehady.cz | | 17-07-2014 08:23:57

    Máte pravdu, že odpovědi některých mě připadají nesmyslné a proto na takové reaguji a pro ostatní to uvádím na pravou míru. Sice nevím koho konkrétně máte na mysli, ale jedná se tu o veřejnou diskuzy. Mažu pouze takové, které buď někoho uráží, nebo napadají nebo sem typově vůbec nepatří. Protože se snažím dlouhodobě udržet kvalitu těchto stránek tak to někdy není jednoduché. Sice mám u svých odpovědí nápis admin a ikonu, aby bylo viditelně vidět kdo opovídá, ale asi máte pravdu, že není dostatečně výrazná. Proto v blízké době chystám malou změnu ikony admina tak, aby bylo na první pohled vidět že se jedná o moji odpověď. Každopádně děkuji za názor.

    RE: odpovědi | Kaemon | | 18-07-2014 15:42:31

    Já jsem asi jeden z lidí, které má Markéta na mysli. Jak už napsal pan Slavíček, jde o veřejnou diskuzi. Teď to neberte tak, že proti Vám něco mám, to vůbec ne, ale podle mě, a určitě nejsem sám, je lepší, když se sejdou názory více chovatelů. Pan Slavíček je určitě skvělý chovatel s mnoha zkušenostmi, ale nechová všechny hady a není jenom jeden způsob chovu hadů. Ne všichni hadi se chovají na bukových štěpcích s rašelinou a dobrá třetina, ne-li polovina chovatelů krmí hady rozmraženou potravou a hadi normálně prospívají. Já mezi ně tedy nepatřím. Určitě, potrava přichází o živiny a had přichází o lovící instinkty, ale pokud se potrava doplní o vitamíny a jiné prvky, které mrtvé potravě chybí, nemusí to znamenat až takový problém. Myslím, že zdravá diskuze ještě nikomu neuškodila a to, že pan Slavíček hady chová svým způsobem neznamená, že je to jediný správný způsob chovu hadů. Doufám, že tento komentář nevezmete nějak špatně, nemyslel jsem to nijak proti Vám, jen je to můj názor na Markétu a jejího názoru na mazání příspěvků.

  5. had nežere
    Oušková | ousha@seznam.cz | | 16-07-2014 21:16:33 | Reakce

    Dobrý den mám dvě užovky červené spolu v teráriu od malička, jsou jim 4roky, před 2,5měsíci jsem je krmila a hadi se poprali tak že jedem měl uplně vyvrácemou hlavu otevřenou na víc nez 180°a trošku krve do rána byl v pohodě doteď zádná znamka zranění ale už 1,5 nežere po té rvačce ještě 1x žral ale teď uz ne krmím od mala 2x do měsíce co stím děkuji moc za odpověď

    RE: had nežere | admin | info@chovamehady.cz | | 17-07-2014 07:51:56

    Krmte vždy odděleně. Při společném krmení je vzájemný útok vždy jen otázkou času.

  6. divný had
    Martinka | postreleny@seznam.cz | | 15-07-2014 23:23:28 | Reakce

    Asi 14 dni zpět jsem byla na procházce v lese a omylem jsem šlápla na hada, vůbec nevím co je to za druh a tak chci poprosit o pomoc. Had byl asi 40 cm dlouhý, jasně zelený, hlava splývala s tělem, tělo bylo bez malby a hubené. Had byl schovaný v trávě v řidším březovém lese.

    RE: divný had | admin | info@chovamehady.cz | | 16-07-2014 06:22:42

    pokud to nebyl nějaký had, který by někomu s chovatelů utekl tak těžko podle Vašeho popisu říct o kterého hada šlo. U nás žije užovka hladká, obojková, podplamatá a stromová a dále zmije obecná. Mohla to být užovka stomová, ale ta je spíše do hněda. I Užovka obojková ta má takovou tmavě olivově zelenou barvu, ale ta má za hlevou jasně dva žluté měsíčky.

    RE: divný had | Martinka | postreleny@seznam.cz | | 16-07-2014 11:57:18

    vim jak vypadaji volně žijící hadi v čr :)

    RE: divný had | Petr | petr.tucny2@seznam.cz | | 16-07-2014 12:05:14

    když víte jak vypadají naši hadi, tak asi bylo zřejmé, že se jedná o hada, který někomu utekl. A když jste tak znalá, tak asi i víte, že existuje tisíce druhů dalších hadů. Z Vašeho popisu těžko nějaký chovatel posoudí, co to bylo za hada. Víte kolik je jasně zelených hadů? Co třeba foto?

    RE: divný had | admin | info@chovamehady.cz | | 16-07-2014 18:35:58

    z dotazu bylo patrné, že se jedná o les u nás v ČR, proto jsem popsal hady žijící u nás. Pokud někomu utekl had nebo ho jen volně vypusitil může to být cokoliv. Potom by to opravdu chtělo na email zaslat foto, protože popis je velmi stručný a podle toho se had určit nedá.

  7. Krmení
    Elis | elis.jitka@seznam.cz | | 15-07-2014 21:19:50 | Reakce

    Dobrý den, sice se možná jedná o hloupý dotaz,ale nedá mi to. Strašně moc bychom si chtěli pořídit korálovku,jenže problém je krmení a to myši!! Mám z nich neskutečný strach a taky sehnat je v mém okolí je docela problém. Tady v diskuzi jsme se dočetla,že se dá dát občas kuřecí prso,ale to nejspíš nejde pořád,že? Nebo existuje něco,čím bych se vyhla tomu,abych musela kupovat myši? Moc děkuju.

    RE: Krmení | admin | info@chovamehady.cz | | 16-07-2014 06:05:38

    Dobrý den, kousek kuřecího se dá dát jen nouzově. Korálovku je nutné krmit drobnými hlodavci.

    RE: Krmení | Kaemon | | 17-07-2014 07:26:27

    Pokud máte takový problém, můžete zkusit krmení mrtvou potravou. Spoustu chovatelů to tak dělá. Normálně zabrousíte na internet, napíšete "mražené myši pro hada" nebo něco podobného a můžete si objednat od holat až po dospělé potkany, které dáte do mrazáku a před krmením je rozmrazíte. Ale pozor, doporučuji pořádně prolézt internet a youtube, jak správně krmit mraženou potravou. Pokud dobře myš nerozmrazíte, může to být pro hada vážný problém.

    RE: Krmení | Markéta | | 17-07-2014 08:00:09

    Pozor na krmení mraženou potravou. To se má dělat jen vyjímečně, pokud neseženete živé myši! Had potřebuje živou potravu, která má v sobě zachovány veškeré výživové hodnoty. Ty v mražené už dávno nejsou. Na to pozor!!!

    RE: Krmení | admin | info@chovamehady.cz | | 17-07-2014 13:52:18

    Souhlasím s Markétou. Někteří sice krmí mrazenou stále, ale to není to nejlepší. Je to jen nouzové řešení

    RE: Krmení | Kaemon | | 18-07-2014 15:47:39

    Pokud chce Elis chovat hady, bude krmit rozmraženou potravou, bude přidávat vitamíny a prvky, které živé potravě chybí, myslím, že by to neměl být problém. Při správném zacházení s potravou by to nemělo uškodit. U Korálovek jenom pozor na teplotu, nesnáší vysoké teploty, ovšem záleží na druhu. A ještě na jejich sezónní žravost. Poud Vám přestane přijímat potravu, ale neubývá jí váha, nedělejte si z toho hlavu. Jo a taky pozor na dovírání tera, jsou to profíci co se útěků týče :D

  8. Pokousani potkanem
    Viktor | | 14-07-2014 17:47:00 | Reakce

    Dobry den. Dnes jsem krmil 2x strednim potkanem, druhy potkan hroznyse bohuzel pokousal na hleve asi 5mm od oka (docela dost krve,asi hluboke). Ted po 20 min uz tam ma jen trochu zaschhle krve. Cetl jsem ze se takoveto pokousani vubec neresi ale pro jistotu se Vas radeji zeptam :-). Vlezl si pak do vody a ponoril i hlavu. Aby mu to ta voda nerozmacela,nechci s nim ale manipulovat se dvema potkany aby je nevyvrhl. Staci ho osetrit po 3 dnech traveni a pak mu to zasypat bud framykoinem zasyp nebo mastickou pokud to bude mit jiz zaschle? Nebude uz pozde kvuli infekci? Nevadi ze s tim leze do vody? V patek planuji desinfekci celeho teraria. Mockrat dekuj! :-)

    RE: Pokousani potkanem | Viktor | | 14-07-2014 18:01:21

    PS Skoda ze se sem nadaji vkladat fotky.

    RE: Pokousani potkanem | admin | info@chovamehady.cz | | 14-07-2014 18:37:46

    Pokud má had na těle ránu tak sledujete jen jestli rána nemokvá. Pokud jse suchá tak to neřešte. Pokud by rána mokvala tak snižte vlhkost a potřete slabším roztokem hypermanhanu. Pokud by i nadále rána mokvala tak navštivte veterináře. Jinak pokud není terárko napadené parazity tak bych nedezinfikoval.

  9. křepelčí vejce
    martin | mnajdr@email.cz | | 14-07-2014 16:29:28 | Reakce

    Jí užovka domací křepelčí vejce ?

    RE: křepelčí vejce | admin | info@chovamehady.cz | | 14-07-2014 18:30:12

    Ne vejce nežere. Vejce žere například vecožroud africky ...

  10. Charakter
    Viktor | viktor.kren@seznam.cz | | 13-07-2014 21:32:30 | Reakce

    Dobry den. Moc Vam dekuji za vase odovedi, je to opravdu od vas slechetne ze takhle odpovidate a radite vsem zacatecnikum. Je videt ze mate charakter a ze mate opravdu rad zvirata. Jeste jednou Vam za vsechny dekuji !!!! :-)

    RE: Charakter | admin | info@chovamehady.cz | | 14-07-2014 06:11:15

    Děkuji :-)

Celkem příspěvků: 2710Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271