Domácí chov hadů


            Novinky na webu:         Dodány nové reference        od spokojených majitelů.        Dále nové video z pořadu       Rady ptáka Loskutáka                                    
DiskuzePřidat dotaz



  1. zimování
    trololo | Marenka,U@seznam.cz | | 31-08-2012 15:31:45 | Reakce

    Dobrý den, mám dotaz. Jsem v oboru chování hadů začátečník, nikdy sem ještě hada neměla, ale fascinujou mě, a chtěla bych si pořídit užovku. Ale dělá mi starost otázka zimování, protože v domě nemáme žádnou místnost kde bych mohla snížit teplotu na 10 stupnu. Takže se chci zeptat, jestli je možné zimování užovky nějak ošidit?? :) Děkuju moc :)

    RE: zimování | Naomi | | 31-08-2012 20:31:47

    Užovky červené se zimují převážně kvůli úspěšnému páření, takže pokud je nebudete zimovat vůbec, nevadí to. Dokonce znám i pár chovatelů, kteří je i bez zimování s úspěchem odchovávají.

    RE: zimování | Kubus | | 02-09-2012 11:00:14

    Staci je umistit do chladnejsi a temnejsi mistnosti. V panelaku trebas do sklepa nebo komory. U nas tam je cca 15stupnu.

    RE: zimování | admin | info@chovamehady.cz | | 02-09-2012 14:15:57

    zimování u užovek je vhodné při plánovaném páření. Jinak můžete použít tzv malé zimování - to znamá že jen vypnete světla v terárku.

  2. užovka
    miras | miras.hlavna@seznam.cz | | 29-08-2012 18:12:56 | Reakce

    Dobrý den mám dotaz mám užovku červenou dlouhou asi 120 cm chtěl jsem se zeptat pokolika dnech jí mám dát myš,a mám ji dávat jen normální laboratorní myši.Aještě když jdu do terárka tak začne vrnět ocasem co to znamená a kolik se dorůstá ten to druh,a stačí terárium metr dlouhé.Děkuji miras

    RE: užovka | admin | info@chovamehady.cz | | 30-08-2012 05:54:53

    takhle starou užovku můžete krmit 1x za 10-14 dní. Plně stačí dospělá lab. myš. To vrtění ocáskem znamená, že má strach. Vemte si ji cca 2x týdně do ruky ať se naučí, že se nemusí bát ahlavně ať je v klidu a není v pokoji kde je terárko nějaký moc velký ruch. Užovka červená dorůstá cca 150-180cm. Terárko metr dlouhé bude stačit hloubka a výška by měly být min.40cm

  3. had sežral plyšovou myš
    Tereza | | 24-08-2012 17:38:45 | Reakce

    dobrý den, máme doma užovku tenkoocasou je velká asi 160 cm, v akvárku měla plyšovou myš ( jako ozdobu) a najednou jsme si dnes všimli že je ta myš pryč a že jí had tedy zřejmě sežral.to potvrzuje i to že ma had na sobě velikou bouli. Nestalo se nekomu neco podobného??? nevíte co dělat???je možné aby had plyšovou myš ztrávil??

    RE: had sežral plyšovou myš | Mishot | | 25-08-2012 11:20:38

    když had stráví i kosti,tak pro něj plyšová myš nebude problém,ale nevím,jestli mu z ní něco nebude

    RE: had sežral plyšovou myš | Naomi | | 25-08-2012 12:21:47

    Ten asi musel být pěkně hladový.Ale hračky v teráriu,to tedy slyším prvně.

    RE: had sežral plyšovou myš | Richie | | 25-08-2012 12:29:57

    No neviem ako kŕmite ale to čo píšu v publikaciach že krmiť raz za 7-10 dni a jednou myšou to je velmi málo, mlady had cize had do dvoch rokov by mal jest 1x za týždeň a kludne aj dve tri myši alebo potkany potom mu dame až teda za 10 dni dalšie 2,3 kusky, to je presne ako s dieťatom tiež nejedava raz za den ale potrebuje na dobru stavbu tela a vyvín jesť viacej a častejšie aj viacero teraristov mi toto povedalo že kludne sa može takto davať jesť v mladosti vobec to nieje prejedanie. No a po dalšie plyšove veci a ozobky nemajú v terariu čo robiť, omluvam sa ale važne ma to pobavilo :-D dufam že hadovi nič nebude.

    RE: had sežral plyšovou myš | admin | info@chovamehady.cz | | 26-08-2012 18:19:32

    nezbývá než čekat nebo spíše navštívit veterináře. To že stráví i kosti je jasné nicméně plast není živočišného původu. To co napsal RICHIE tak souhlasím s tím, že žádné hračky do terárka nepatří. Jinak si dovolím sním nesouhlasit protože zejména u užovek může překrmení velmi rychle nastat. překrmení potom je velké negativum na kondici hada. Nelze srovnávat děti a hada. Osobně krmím u dospělého jedince jednu dospělou myš za 10 - 14 dní a jednou za cca š krmení občas dám dvě myši, ale to je vše. A tímto mám všechny hady ve výborné kondici.

    RE: had sežral plyšovou myš | Naomi | | 27-08-2012 08:34:36

    Naprosto souhlasím s adminem. Ještě bych dodala, že u mláďat to takový problém není, lze krmit i co 5 dní, ale v dospělosti pozor. Překrmování hada v dospělosti vede, jak již psal admin, k jeho celkově špatné kondici, zkracuje mu to život a deformace těla je téměř nevratná.

    RE: had sežral plyšovou myš | Richie | | 28-08-2012 10:56:14

    Dospelost sa údava asi pohlavnou dospelostou to je napriklad u velhada v tretom veku, do tretieho roku je teda ešte mláďa. Ale jednoducho dávať jednu myš,potkana raz za 7,14 dní je velmi málo takto krmia hady vo zverimexe aby pomaly rástli a ti hadi su podviživený ako mládata. To sa odzrkadluje ked povedia ich vek a človek vidí ich dlžku a hrúbku.

    RE: had sežral plyšovou myš | Naomi | | 28-08-2012 12:23:43

    Tazatelka zmiňuje Užovku. A nacpat hroznýše týdně 2-3 potkany už je přehnané. Teď se možná zdá, že prosperuje, ale časem se to na jeho kondici jistě podepíše. Pokud bude řeč o Užovce, jedna myš jí stačí jednou za 14 dní. Užovka tenkoocasá je poměrně větší, než Užovka červená, tak bych si troufla 2.

    RE: had sežral plyšovou myš | Richie | | 28-08-2012 12:48:59

    Nie ja som myslel 3 potkany raz za 14 dní to pre mladeho hada vobec nieje vela. Mam kamarata co takto v klude krmi a chová hadov a ešte aj spáril krajtu tmavú kde sa mu narodilo krásnych 30 hadov uplne zdravých a v super kondici.

    RE: had sežral plyšovou myš | admin | info@chovamehady.cz | | 29-08-2012 05:54:08

    Vidím, že se na téma krmení rozběhla vášnivá debata. Nicméně musím trvat na svém. Vše mám podložené letitými zkušenostmi. Ti co mají odemně hada ví, že jsou všichni ve výborné kondici atd... Naopak jsem viděl pár překrmených hadů a to je děs. Pokud si ale někdo myslí, že je hadovi třeba dát tolik krmení kolik bude chtít - je to jeho názor a dle mého je to názor špatný. Opravdu si myslím, že při takové četnosti a množství krmení jak uvádí Richi se hadovi jen ubližuje. Ale každý se musí rozhodout sám zda dá na rady Richiho nebo na rady moje. Svůj názor nikomu vnucovat nechci - jen na těchto stránkách chci každému poradit podle letitých zkušeností, které jsem nasbíral. Tím byh asi toto téma uzavřel.

    RE: had sežral plyšovou myš | RADEK | | 29-08-2012 12:04:26

    Dejte vědět jak to dopadlo

  4. Vyhrev pod lampou
    Richard | | 24-08-2012 06:48:44 | Reakce

    A ešte jeden dotaz mam v novom terariu je 6 dní je o dost večsie ako mal predtím, kde bol vystaveny stale teplu a svetlu pod lampou. Teraz sa povecine schovava v ukryte, preto sa chcem opitat kedze za cele tie dni som ho nevidel pod lampu sa vyhrievat ci to nemoze nejako uskodit jeho zdraviu a kondici?? V terariu mam teplotu okolo 28,29 mimo ziarovky nie vsak na mieste kde leži tam bude asi chladnejsie cca -2 stupne ciže 26 tipujem a vlhkost v terarium mám 70,80%. Diky za odpoveď.

    RE: Vyhrev pod lampou | admin | info@chovamehady.cz | | 26-08-2012 17:56:04

    v teráriu by měli být tepelné mosty tak aby si had mohl vybrat kde bude. u boa by měla být teplota v rozmezí od cca 26 do 31 stupňů.

    RE: Vyhrev pod lampou | Richard | | 28-08-2012 10:47:26

    O tepelných mostoch viem mna skor zaujímala odpoveď na to že had sa nevyhrieva pod lampou že je stále zalezený v úkryte, dokonca aj po nažratí. Had ma Rok a pol.

    RE: Vyhrev pod lampou | admin | info@chovamehady.cz | | 29-08-2012 05:44:35

    Pokud jsou v terárku ty tepelné mosty tak to že je schovaný a nevyhřívá se tak si jen vybral chladnější místo, které mu momentálně vyhovuje takže bych to asi neřešil

  5. Chorba
    Richard | | 24-08-2012 06:40:13 | Reakce

    Dobrý deň ešte mam jeden dotaz som momentálne chory ale ziadna chripka len teplotu mam ani angína ani nádchu nemam, hada preistotu nechytam do ruk ale samozrejme bacili v izbe su dychanim a kychanim a pod jedine čo otvaram terarium na rosenie kvoli vlhkosti aj to sa snazim mu tam moc nedychať. Preto sa pitam može had odomna ochorieť? Dakujem za odpoveď

    RE: Chorba | admin | info@chovamehady.cz | | 26-08-2012 17:46:35

    pokud onemocnění není virového původu tak je to velmi málo pravděpodobné.

  6. Velkost teraria
    Richard | | 24-08-2012 06:32:56 | Reakce

    Dobrý deň mam nové terárim o rozmeroch: 160x70x75 (dxšxv) ,bude to stačit pre dospeleho velhada kralovskeho? dajme tomu pri predpokladanej dlzke hada v dospelosti 2,5m-2,8m. Dakujem za odpoveď.

    RE: Velkost teraria | admin | info@chovamehady.cz | | 26-08-2012 17:43:30

    asi bych pod tyto míry nešel 180 x 80 x 60 (dxšxv)

  7. daruji :)
    Terka | Teresicka@seznam.cz | | 22-08-2012 19:36:07 | Reakce

    Dobrý den, nemám dotaz, ale spíš sháním chovatele, který by měl zájem o užovku nádhernou i s teráriem. Užovka je zdravá, terárko je ruční výroba, ale nevypadá špatně. Klidně zašlu i foto. Jsem z jižních čech. Zájemci ať mi písnou na meil: teresicka@seznam.cz.

  8. Živé myši
    Erik | | | 22-08-2012 16:40:50 | Reakce

    Dobry den hady som nikdy nechoval ani som sa o nich moc nezaujimal az doteraz...chcel by som vediet od akeho veku/velkosti mozem davat Lampropeltis getula california alebo Lampropeltis mexicana greeri zive mysy (nemyslim holicata) a ci je to vhodne (jestli hadovy nejak neublizy alebo nieco podobne) za odpoved dakujem.

    RE: Živé myši | admin | info@chovamehady.cz | | 24-08-2012 05:34:11

    to je těžké to takhle jednoznačně napsat. Pokud již normálně zvládá třeba holata tak dejte již jemně ochlupená tzn. cca 5-6- denní. Potravu je třeba zvětšovat pomalu a hlavně postupně nikoliv skokově. Jinak rozhodně je lepší dávat hadům živé myšky - jsou to od přírody lovci.

  9. užovka
    Jana | | 20-08-2012 10:09:07 | Reakce

    Dobrý den, zajímalo by mně do jakého věku roste užovka červená? Mám asi rok a půl starou užovku, má 102 cm, tak mně zajímá jak dlouho ještě poroste a kolik. Děkuji

    RE: užovka | admin | info@chovamehady.cz | | 20-08-2012 19:37:12

    roste do cca 2,5 - 4 roků do asi v průměru 120 - 150cm zcela náhodně do 180 cm.

  10. ulomený ocas
    myskynka | myskynka@seznam.cz | | 13-08-2012 12:56:53 | Reakce

    Dobrý den, máme ani ne rok starou gutátku. Nedávno jsme si všimli že má konec ocásku velmi tmavý a jakoby seschlý. Zrovna se zakalil tak jsme si říkali že počkáme na svlek a při svleku se mu téměř odlomil ocásek. Dočetli jsme se že je to zřejmě způsobeno tím že při posledním svleku se zřejmě nesvlékl pořádně a ted se mu to zaškrtilo. Chtěla jsem se zeptat jak nejlépe postupovat ted. Počkat až ocásek sám odpadne, nebo mu ho jemně odtrhnout? Nezná se že by ho to bolelo když se toho dotkneme. Děkuji za odpověd

    RE: ulomený ocas | admin | info@chovamehady.cz | | 14-08-2012 05:57:31

    pokuste se namočit do vlažné vody a opatrně po směru růtu šupin se to pokuste jakoby stáhnout a uvudíte.

    RE: ulomený ocas | myskynka | myskynka@seznam.cz | | 14-08-2012 11:56:11

    to jsme zkoušeli, ale ten ocásek jí zatím drží, ale má ho víc ulomený než přirostlý

    RE: ulomený ocas | admin | info@chovamehady.cz | | 15-08-2012 05:52:42

    pokud ho má již více ulomený tak po namočení do vlažné vody zjemní a Vy se ho pokuste Velmi opatrně odstřihnout

Celkem příspěvků: 2702Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271