Svlek hada
Jiří Toul | ok2jtf@seznam.cz | | 24-11-2012 20:04:35 | Reakce
Mám dotaz, je svlek hada (hroznýše) shodný s opravdovou délkou svlečeného hada? Děkuji.
RE: Svlek hada | admin | info@chovamehady.cz | | 25-11-2012 20:49:10
Ne. Had se všeobecně špatně měří a podle svleku se přesná délka určit nedá. Může být více natažená nebo naopak smrštěná.
Kde
Dalibor | | 21-11-2012 19:15:31 | Reakce
Dobrá den, Mám jeden takový kratší dotaz: jaké místo by jsem měl preferovat při nákupu hada - burzy zvířat, či zverimexy? Děkuji
RE: Kde | admin | info@chovamehady.cz | | 22-11-2012 04:52:33
Jednoznačně ani jedno. Doporučuji přímo chovatele. Bohužel i mezi nimi jsou obrovské rozdíly takže je nutné si na takového najít nějaké kladné reference.
RE: Kde | Naomi | | 23-11-2012 14:11:19
Určitě souhlasím s adminem, že zverimex je nejlepší vyloučit úplně. Ovšem na burzách se dnes dá sehnat spousta kvalitních zvířátek, ovšem jak zmiňuje admin, je nejlepší mít reference na určité chovatele, kteří burzy navštěvují. Jako všude, najdou se i tam tací, kterým jde jen o prodej.
RE: Kde | admin | info@chovamehady.cz | | 24-11-2012 08:41:39
bouhužel je na burzách většina těch, kteří chtějí za každou cenu prodat. Nejsem vekým zastáncem nakupování na burzách.
Krmeni užovky
Jaja | | 21-11-2012 09:07:26 | Reakce
Dobrý den, moje užovka mám cca 120 cm. Dávám jí 1 dospělou myš cca za 7-10dní. CHci se zeptat, zda už mám v její velikosti prodloužit interval mezi krmením na 1 myš za 14 dní? Má už přibližně 2 roky, ale zhruba po týdnu už má zase hlad, protože když něco dělám v teráriu tak mi jde po ruce a nevím co by se stalo, kdybych s ní neuhla... :)
RE: Krmeni užovky | admin | info@chovamehady.cz | | 21-11-2012 13:56:18
pokud budete něco dělat v terárku tak s největší pravděpodobností Vám po ruce vyjede, protože ji rušíte. Jinak dávejte dospělou myš jednou za 10 dní. Interval nemusí být přesný můžete dávat třeba za 8,9,10,12,14,16 dní jak Vám to vyjde. Zastávám názor, že ani v přírodě nemají pravidelnou stravu, proto ji i já dávám nepravidelně.
První had
Dalibor | | 20-11-2012 11:41:34 | Reakce
Dobrý den, Chtěl bych se zeptat, jakého prvního hada by jste mi doporučil. Mé zkušenosti s chováním hadů, jsou pouze takové, jaké jsem si přečetl na webových stránkách, jaké máte vy a podobné. Ptám se hlavně proto, že má kamarádka hady chová a před několika dny se ji narodily mláďata Hroznýška Pestrého (Kenyan Sand Boa). Na rozhodnutí nemám moc času. To co jsem si o hadovi přečetl je, že není až tak oblíbený mezi chovately, protože je po většinu času schovaný v písku, ale na druhou stranu je prý ideální pro lidi, kteří s chováním hadů, nemají moc velké zkušenosti. Jinak mám skleněné terárko 30x25x25cm, ale pouze do doby, než si budu moct zakoupit nové a větší. Takže se ptám, pokud by jste mi doporučil si koupit toho Hroznýška Pestrého, nebo si počkat na koupi jiného hada.
RE: První had | Naomi | | 20-11-2012 12:45:38
Jak píšete, všechna negativa a pozitiva znáte. Hroznýšci nejsou nároční na chov, problém je u nich někdy se sezónním příjmem potravy, podobně jako třeba Regiusky. Ale pokud vám nevadí, že hada téměř neuvidíte, proč ne. Pokud jste zvědavec, co má v úmyslu hledět do terária, pozorovat chování plaza, potom budete muset sáhnout po aktivnějším jedinci. I těch je pro začínající teraristy v dnešní době spousta.
RE: První had | admin | info@chovamehady.cz | | 20-11-2012 12:59:36
Jená se o menšíh hada a pokud Vám nevadí, že ho moc neuvidíte tak si ho pořiďte. Jen je nutné zajistit správnou teplotu, kde je nutné zajistit větší teplotní mosty-což bývá občas problém. Ve dne by měl mít od 22 do 28 st. s možností lokálně mít i 34 st. a naopak v noci pokles až na 16 st. toto jim velmi prospívá.
zbarvení
kristýna | | 19-11-2012 17:48:14 | Reakce
Dobrý den, chtěla bych se zeptat :) Již rok mám doma hroznýše královského, má něco přes metr :) Nedávno, cca před 14 dni sem zpozorovala, že se hadíkovi na hlavičce objevilo něco bílého, vypadá to jako kdyby se měl svlékat, jenže nikde po těle to nemá a když se hlavička namočí zmizí to a až po uschnutí se to zase objeví, nevíte co by to mohlo být? Nemá třeba moc sucho v teráriu? Denně i několikrát mu tam stříkáme rozprašovačem, a vlhko tam má, tak nám poradili v akvaristice, kde jsme hada kupovali :) děkuji za odpověď :)
RE: zbarvení | admin | info@chovamehady.cz | | 20-11-2012 06:33:24
Není třeba rosit několikrát za den. Dejte misku s vodou pod světlo a tím se bude i částečně odpařovat. Jinak když budete rosit obden tak to bude plně dostačující. Jinak pokud to není nějaký parazit tak to může být i tím, že máte doma hodně Vápenitou vodu a může to mít svrna o té vody. Nebo ji máte hodně tvrdou a může to být flíček od vodního kamene. To se občas stane.
lezení gutky
zdena | | 17-11-2012 21:59:39 | Reakce
dobrý den, mám mládě užovky červené, doma asi měsíc, teplota ok, vlhko take,dva ukryty, žrala v pátek 9.11. jedno vetší holátko. necháváme ji v klidu, žádný stres, at si pomalu zvyka. vcera byl pokus o krmeni a nezajem.tma,klid, vse mela.myslite,ze nema hlad po 7dnech? tera ma velke,ale leze porad pred prednim sklem a tlačí do nej, je to normalni? mam zkusit dat zitra mrazene hole?dekuji
RE: lezení gutky | Naomi | | 18-11-2012 10:33:08
Její chování, dostat se ven, je zcela normální. Zkuste holátko nechat přes noc. Pokud nebude chtít, nechte jí pár dní v klidu. Pokud je vše vpořádku, jak píšete, sama si hole za pár dnů vezme.
RE: lezení gutky | admin | info@chovamehady.cz | | 18-11-2012 11:06:36
pokud je had malý tak ho krmte mimo terárko v nějaké menší krabičce. Jinak ho nyn nechte cca klidně týden v klidu a po té mu dejte hole. Dejte ho do krabičky a nechte ho v klidu a tmně i delší dobu. To že leze po skle je opravdu normální jen to sklo nezapomeňte zajistit proti posunu.
RE: lezení gutky | zdena | | 18-11-2012 11:37:40
děkuju moc za rady :)
RE: lezení gutky | zdena | | 18-11-2012 22:41:51
dneska večer jsem dala rozmražené a zblajzl ho jak malinu :) takže je možné, že mám krmit jen jednou za 10 dní?
RE: lezení gutky | admin | info@chovamehady.cz | | 19-11-2012 06:03:57
pokud mu dáte jednou za 10 dní nic se neděje, ale u takto mlaého hada můžete dávat i jednou za 7-8 dní.
mláďata elaphe guttata
petr | petr_palivec@centrum.cz | | 17-11-2012 09:48:04 | Reakce
Dobrý de chtěl bych se zeptat jestli jak je to s rezervací mláděte elaphe guttata,o kterých píšete v ¨nabízím¨ a kolik to bude stát Kč? A taky bych se taky rád zeptal, zda se jedná o druh elaphe guttata guttata nebo elaphe guttata amelano (radši bych amelano). Předem děkuji za odpověď.
RE: mláďata elaphe guttata | admin | info@chovamehady.cz | | 17-11-2012 16:45:50
možnost rezervace mláďat na příští rok stále trvá, měli by být klasiky i amelano. Tuším, že jste mi psal na email tak Vám hned odepíši
Užovka červená
vlastik | mnich3@seznam.cz | | 15-11-2012 22:23:17 | Reakce
Dobrý večer, chtěl bych se zeptat. Mám mládě užovky a po prvním krmení do druhého dne vyzvrátila holátko což si myslím bylo stěhováním terárira, takže moje chyba tak jsem ji nechal v klidu tyden a nakrmil znovu a hole bylo venku o5 ale ted uz za 3 dny.Po konzultaci s kamarádem jsem ji dal 14 dni hladovku a pak nakrmil znovu ale zase část holátka vrátil ale po 4 dnech tak znova 14 dni hladovka a po nakrmení ztravila holátko skoro celé ale zase po 5ti dnech kousek vrátil. Sice se to trávení zlepšuje jak dlouho udrží papání ale chtěl bych se zeptat na váš názor? terárko 50*40*40 s větráním, úkryt, topný kámen prostě všechno jak má být a lozí a akční je dost
RE: Užovka červená | admin | info@chovamehady.cz | | 16-11-2012 05:25:17
težko říci proč to tak je . Můžete mu dát vytamíny na podporu trávení, ale u tak malého hada je nutné dávat velký pozor na předávkování. Spíše bych měl trpělivost a zkoušel mu to dávat a postupně sledoval jestli se to lepší. Postupně by to mělo být v pohodě. Jen doufám, že nechováte hada na lignocelu - to by mohl být problém, kdyby se mu do zažívacího traktu dostalo nějaké to vlákno.
RE: Užovka červená | vlastik | | 16-11-2012 06:43:00
na lignocelu ne-e nemusíte mít strach
RE: Užovka červená | Naomi | | 16-11-2012 11:07:25
Ještě bych s dovolením dopolnila,že je celkem pro dobré trávení hada dodržovat teplotní podmínky, o kterých se tu nezmiňujete. A zda je dodržován při kremní a po krmení absolutní klid.
RE: Užovka červená | admin | info@chovamehady.cz | | 16-11-2012 19:36:45
Děkuji Naomi za připomínku: teplota by měla být v terárku přes den od 25 - 28 st. a ppři krmení i po něm by měl mít had klid
Nemůžu se rozhodnout :)
Petra | petulka.rituska@seznam.cz | | 12-11-2012 10:16:32 | Reakce
Dobrý Den nemůžu se něják rozhodnout jaký druh.Rozhoduji se mezi těmito druhy.Každopádně chci od mláďěte. B.c.i. Sonora,B.c.i. Crawl Cay,B.c.i. Tarahumara,B.c.i. Leopard.Máte někdo s některým z těchto druhů zkušenosti?Děkuji
RE: Nemůžu se rozhodnout :) | admin | info@chovamehady.cz | | 14-11-2012 05:28:27
Je to o vkusu co se Vám líbí. Také z jakého prostředí přirozeně pochází. Takže je nutné jim v terárku takové prostředí také nasimulovat. Jinak bohužel tyto hroznýše nechovám.
nežere
olin | | 09-11-2012 23:25:42 | Reakce
zdravíčko, pořídila jsem si malou už.červenou, od chovatele přivezena 30.10.12, údajně žrala 28.10. má asi 30-35cm a asi 3měs-je to možné? prý žere sama,i dvě holátka. první neúspěšný pokus byl 1.11. holátkem. pak jsme zamrazili a zkusili 3.11. zase bez povšimnutí. dnes 9.11. další pokus s čerstvým a nic. nevšímá si jej. pořád lozí v přední části terárka, tlačí hlavou do skla, po celé délce už tím tlačením všechnu rašelinu odhrnula. vydrží tak jezdit hlavou po skle třeba hodinu v kuse.je to normální? přoč nežere?
RE: nežere | Naomi | | 10-11-2012 09:20:43
Snaží se dostat ven.Zřejmě je dost stresovaná.Nevím,v jakých podmínkách ji chováte a v jak velkém teráriu. I velký prostor ji může stresovat a má problémy hole najít. Zkuste ji na noc zavřít s holátkem do nějaké krabičky, samozřejmě s průduchy na dýchání a nechat ji přes noc v klidu.Malé užovky žerou většinou jen po zhasnutí a v noci. Nejlépe kdyby ta krabička nebyla průhledná. Pokud to nezabere, měla by jste ji nechat pár dní v klidu a vůbec si jí nevšímat, aby měla čas se adaptovat. Nevím, jestli má v teráriu nějaký úkryt, kam by mohla zalézt. Těch věcí je moc.
RE: nežere | olinka | | 10-11-2012 11:00:16
o holátku věděla, bylo vedle ní. takže jsme ještě večer vypluli světlo a před tera dali krabici-aby neviděla odlesky od TV a do hodiny začalo kvílení holete. takže ho v pohodě snědla. úkryty má dva, misku s vodou,rosíme, svítíme, větev na prolezení. tera není velké, d.55cm,š.40,v.60cm. nevím z čeho by byla stresovaná, nesaháme na ni každý den, za ty dva týdny co ji máme, tak jsme ji měli venku asi 3x,a to vždy udělala S, jednou i vyjela. bylo mi jasné,že se bojí,tak jsme ji dali nazpět. tak nevím co víc pro ni udělat :(
RE: nežere | Naomi | | 11-11-2012 10:35:23
Pro takového prcka je to dost velký prostor, ale důležité je, že má ty úkryty. Holátko snědla, tak je vše vpořádku. Teď ji nechte úplně v klidu a minimálně 3 dny na ni nesahejte vůbec, aby ho nevyzvrátila. Hlavně je ze stresu z nového prostředí. Já svoje hady vždycky nechávám 14 dní zadaptovat a teprve potom začínám zvykat na kontakt. Musíte mít trpělivost.
RE: nežere | olinka | | 11-11-2012 15:04:50
ano, nechavame ji v klidu, jen rosíme na spravnou vlhkost.a nejlepe jen větrací mřížkou, abychom ji nestresovali.. Kamaradka si také pořídila tak malou guttku a po 15 dnech jim umřela. Teplota ok,vlhkost take,tera mensi nez moje o par cm, ukryty,ale uz dvakrat jim nežrala a pak ji nasli bezvladne ležet. nevite, čím to může byt? mě napadlo jen jediné, a to, že si ji každý den brala do rukou,ikdyz se hadovi moc nechtelo..myslite, ze to mohlo byt stresem z noveho prostredi a kazdodenniho sahání na ni?
RE: nežere | admin | info@chovamehady.cz | | 11-11-2012 15:48:11
Pokud ho brala každý den do ruky tak je to také špatně a určitě byla stresovaná. Jinak většinou zde souhlasím s Naomi, ale nyní si dovolím odporovat v tom, že s většího terárka může být had stresovaný. Ti co si odemně brali spolu s hadem i terárko, které jsem jim na zakázku udělal o velikosti 80x40x40 mi vždy píši ž je vše v pohodě a hadovi je dobře. Spíše záleží na tom jak je terárko udělané (odvětrání, z čeho je udělané, plasticita stěn....) Také záleží na okolním prostředí - hluk, atd...
RE: nežere | jnk | | 12-11-2012 12:52:02
musím souhlasit s adminem naše Elvírka také nikdy neměla sebemenší problém s velikostí terárka 80*40*40
RE: nežere | Naomi | | 12-11-2012 17:02:29
Prostorné terárium pro prcka užovky je stresující v případě, že nemá kam zalézt. Tak nějak jsem to v odpovědi vyjádřila i tazatelce, že jse dobře, že tam pro ni úkryty mají. Jinak bych se nepřikláněla k názoru, že Užovka padla na stres z braní do ruky. Možná se vyjádřím trošku popudlivě, ale není to myšleno ve zlém, že ony ty žofky jsou celkem splachovací a mají velkou výdrž, proto jsou doporučovány začátečníkům. Je spousta jiných druhů, co popadají jen se na ně člověk špatně podívá. Já osobně bych to viděla na již zavlečenou chorobu od prodávajícího, nějaké vnitřní parazity.
RE: nežere | admin | info@chovamehady.cz | | 13-11-2012 05:45:50
častým braním do rukou může být had stresovaný - nikoliv že by na něho uhynul to určitě. V terárku by měl samozřejmně být nějaký ten úkryt, ale ty malé užovky se zahrabou do substrátu a stačí jim to, ale úkryt je rozhodně vhodný. Jinak samozřejmně souhlasím, že je užovka nejvhodnější pro začátečníka. To úmrtí může mít různé příčiny od nějakých parazitů až po nevhodný chov od původního chovatele, který se k hadům nechová tak jak bby měl a může mít hady jen pro peníze a to je vždy špatné. Například pokud chová na lignocelu může být problém i tam, ale takhle na dálku se to těžko určuje.
RE: nežere | jnk | | 13-11-2012 08:03:16
Jen perlička naše Elvírka (2.roky užovka červená)se přesně nechá vzít do ruky kdykoliv a je jí to úplně jedno,zaleze synovi pod triko a je sním u pc i půl hodiny.Ale když nemá náladu a necháme jí třeba víc jak deset minut v ruce a že se lozí po rukou, tak když se naštve jednoduše se na nás vykálí.:-)Takže máme takovou tichou dohodu bereme jí jednou až 2krát týdně (mimo dobu krmení). A max. deset minut pak záleží jak rychle lozí čím vyšší rychlost= možnost vykálení :-)jinak je moc,moc hodná :-).Teď jsme se jí pokoušeli měřit má cca +/- 2cm 109cm.Sedí to na ten věk?
RE: nežere | admin | info@chovamehady.cz | | 14-11-2012 05:26:09
na ten věk ta délka sedí - jen nevěřím, že je to +-2cm ta diference bude rozhodně větší. Hada jenom tak přesně nezměříte, ale jinak je to v pohodě. Braní do rukou opravdu doporučuji 1-2 týdně mimo dobu krmení. Pokud ji máte již dlouho v rukou tak jak prolézá tak je možné, že se vní stimuluje potřeba se vyprázdnit - rozhodně to není jen tak protože by si řekla \" a teď Vám ukážu\" :-) to rozhodně ne. Jinak sem rád, že je had v pořádku.