křížení
Renata | free.rendl@seznam.cz | | 20-02-2014 15:47:13 | Reakce
Dobrý den, dají se zkřížit různé druhy užovek? Např. červená a tenkoocasá? Děkuji :)
RE: křížení | admin | info@chovamehady.cz | | 20-02-2014 17:33:26
Rozhodně nedoporučuji křížit různé druhy hadů.
RE: křížení | Jirka | tyrannie@seznam.cz | | 20-02-2014 22:32:55
Mno, spousta užovkovitých hadů (např i korálovky apod) mezi sebou křížit jde... otázka spíš zní - PROČ?!?
RE: křížení | Tomáš | | 21-02-2014 00:08:22
Ahoj, různé druhy jdou normálně křížit, ale čistokrevný jedinec má daleko větší cenu a to už z jakéhokoli hlediska (prodejce, kupce, chovatel).
RE: křížení | admin | info@chovamehady.cz | | 21-02-2014 06:39:17
ano otázka je proč? V žádném případě nejsem zastáncem uměle vytvářených jedinců, kteří by za normálních okolností v přírodě vůbec nevznikly.
RE: křížení | Jirka | tyrannie@seznam.cz | | 21-02-2014 11:12:57
Tak kříženci můžou vzniknou za určitých okolností i v přírode, např kříženci Pantheropis guttatus a Pantherophis emoryi, což jsou blízce přibuzné druhy a areál jejich výskytu se v přírodě částečně překrývá, tak jsou na určitých lokalitách docela běžně k nalezení (obchodní název takového hada je Rootbeer). Ani takové křížení v domácích podmínkách ale neschvaluji, natož tak křížit mezi sebou jiné, ne tak příbuzné a jinde žijící druhy...
RE: křížení | Renata | free.rendl@seznam.cz | | 21-02-2014 14:10:40
Ptám se proto, že si chci pořídit užovku červenou a našla jsem tolik barevných variací, že mě zajímalo, zda je to křížením. Pokud dám do terárka dvě užovky červené-každou jiné barvy, bude vše v pořádku?
RE: křížení | Jirka | tyrannie@seznam.cz | | 21-02-2014 20:54:28
Ano, bude to v pořádku, barevné a kresebné mutace spolu můžou být. Otázka je co se komu líbí :-) Pokud by to byla holka s klukem, doporučuju holku o něco starší, protože kluci pohlavně dospívají dřív a mohl by holku napářit dříve než by bylo záhodno.. a časem, pokud bude odchov, tak pokud budete mít např holku Amelano, a kluka Anery, tak potomci budou všichni v přírodním zbarvení, a heterozygotní na Amel i Anery (tedy v kombinaci i na formu Snow). No a tak dále, podle toho co koupíte za formy, a jak heterozygotní budou.. S tou genetikou je to u užovek celkem prča :-)
RE: křížení | Renata | free.rendl@seznam.cz | | 22-02-2014 10:14:11
Moc děkuji za odpovědi :) Ještě jednu otázku ohledně terárka. Chci si udělat pozadí z montážní pěny. Nemůže to hadovi ublížit? A musí se ta pěna něčím natřít?
RE: křížení | admin | info@chovamehady.cz | | 22-02-2014 13:40:20
z montážní pěny je možné pozadí udělat. po té je třeba natřít flexibilním lepidlem, alespo
krmení hroznýše
Markéta | SvMa81@gmail.com | | 19-02-2014 13:55:05 | Reakce
Prosím prosím, ať to tu nemusím celé pročítat, jak asi velkého králíka můžu dát hroznýšovi - je 10 let starý a dva a kousek metru dlouhý. Doteď baštil potkany a morčata (ale ta bych mu tam musela "sypat po kýblech" :-) Chci zkusit králíka. Díky M.
RE: krmení hroznýše | admin | info@chovamehady.cz | | 19-02-2014 19:42:05
doporučuji mu potravu zvětšovat postupně. Tedy dejte králíká jen o něco větší než jste dávala doteď. Můžete mu potom dát zase o kousek zvětšit, ale vše dělejte postupně.
ohlášení
petruška | zamilovanec01@gmail.com | | 16-02-2014 19:41:20 | Reakce
Ahoj prominte že pořád otravuju ale koukala jsem se na diskuzi které už proběhly a chci se zeptat musím mít povolení k chovu užovky červené???děkuji za odpověď
RE: ohlášení | Jirka | tyrannie@seznam.cz | | 16-02-2014 19:49:24
Dobrý den, k chovu Užovky červené není žádné povolení potřeba ;-)
RE: ohlášení | admin | info@chovamehady.cz | | 16-02-2014 19:51:05
NE. užovka červená nepodléhá žádneému povolení ani ohlášení. Můžete ji chovat naprosto bez omezení.
RE: ohlášení | Tomáš | | | 17-02-2014 22:31:13
Ahoj, pokud dobře vím, tak povolení je třeba pouze v případě, pokud by se jednalo o chov jedovatých hadů (zmije, kobra, mamba,...).
krmení
Petruška | zamilovanec01@gmail.com | | 16-02-2014 13:04:58 | Reakce
Ahoj mám užovku ale nevim jestli mám kupovat myšky nebo je pestovat?,Díky za odpověď
RE: krmení | admin | info@chovamehady.cz | | 16-02-2014 13:52:37
Pro jednu užovku se určitě nevyplatí chovat si své myšky. Nejlépe kdyby jste sehnala v blízkosti nějakého chovatele.
Svlek
Pavel | | 15-02-2014 16:36:18 | Reakce
Dobrý den, dnes se mi užovka svlékla a opět má potrhaný svlek. Nevypadá to že by jí nějaký zůstal na těle. Avšak i po vašich radách jak zvýšit vlhko s terárku, dosahuji velice kolísavé hodnoty - 50 - 70% a to musím rosit velice často. Nevíte jak bych toto mohl napravit? Děkuji moc Pavel
RE: Svlek | Radek | | 15-02-2014 17:27:04
Zkuste ji tam vytvorit nejaky vlhky kout, tj. do nejake krabicky dat vlhou raselinu, krabicku zavrit a nechat vicemene jenom vlez. Vlkost by se tam nemela ztracet a uzovka si tam vleze, kdyz bude potrebovat
RE: Svlek | admin | info@chovamehady.cz | | 16-02-2014 08:27:28
udržovaná vlhkost v teráriu závisí na více faktorech. Zejména na materiálu, ze kterého je terárium vyrobené, velikosti zvoleného odvětrání, sílu žárovek, substrátu atd. Při svleku doporučuji rosit terárium 1-2x denně, nikoli na hada, ale pouze kolem něho.
RE: Svlek | Pavel | | 18-02-2014 21:05:33
To vše jsem již vyrozumněl. Již jsem Vám posílal i fotky na e-mail. Ale nedaří se mi navodit nějakou u stálou vlhkost. Abych dosáhl výše uvedených hodnot vlhka musel jsem skutečně rosit 2x - 3x denně a do pár hodin hodnota opět klesla na 40 - 50%. I jsem přesunul tu misku s vodou pod žárovku a zkusil vyměnit žárovku za tu silnější. Ale ze silnější žárovkou by výsledek vlhka spíše menší než větší. Nevím, jak bych mohl již lépe zkusit ustálit vlhko a získat jej alespoň částečně pod kontrolu.
RE: Svlek | admin | info@chovamehady.cz | | 19-02-2014 06:53:14
Je to také možná o systému stavby terária. Bohužel na email mi fotky žádné nedošli. Pokuste se mi je poslat znovu. Potřebuji vidět nejen celkový pohled na terárko, ale i aby tam bylo vidět osvětlení a i všechna odvětrání
ZAČÁTEK CHOVU
Petruška | zamilovanec01@gmail.com | | 15-02-2014 14:45:37 | Reakce
Ahoj mám v plánu si koupit užovku červenou ale když ji dostanu domů mám ji dát do terária aby se tam zabydlila??No asi jo ale jak dlouho ji tam mám nechat ??A může si zvyknout jen na jednoho člověka nebo na více lidí??děkuji za odpověď
RE: ZAČÁTEK CHOVU | Jirka | tyrannie@seznam.cz | | 15-02-2014 15:50:58
Užovku samozřejmě dejte do připraveného terária, kam taky jinam? :-) Nechte ji po transportu v klidu týden až dva, a pak můžete začít zvykat na manipulaci - cca 2-3x týdně si ji berte na 10-20 minut do rukou (ale po krmení ji vždy 2-3 dny nechte v klidu). Přivykne pouze na manipulaci, nikoliv na konkrétní lidi.
RE: ZAČ | admin | info@chovamehady.cz | | 16-02-2014 08:23:55
poté co ji donesete domů, dejte ji ihned do předem připraveného a vybaveného terária. Nechte ji cca 10 dní v klidu a poté si ji můžete vytáhnout z terária. Doporučuji max. 3x týdně. Užovka červená si vcelku dobře zvykne na manipulaci v rukou, nikoli na konkrétního člověka.
teplota
Roman | matxlda.ch@seznam.cz | | 15-02-2014 13:12:30 | Reakce
Dobry den kolik ma byt teplota pro malou uzovku cervenou staci 23
RE: teplota | Jirka | tyrannie@seznam.cz | | 15-02-2014 13:47:26
Dobrý den, ideální je v teráriu vytvořit více tepelných zón.. Tak aby na jedné straně bylo cca 23-24, a na druhé cca 28°C. (nebo klidně i 20 a 30°C).. V noci pak pokles na pokojovou teplotu.. Jednotnou teplotu v celém teráriu nelze doporučit
RE: teplota | admin | info@chovamehady.cz | | 16-02-2014 08:20:23
v teráriu mají být tepelné mosty, tak aby si had mohl vybrat, v které teplotě chce přebývat. Teplotu doporučuji v rozmezí od 25-28 st.C.
2. díl TV
Pochvala | Cosmogagy@seznam.cz | | 15-02-2014 09:14:05 | Reakce
Dobrý den. Rád bych pochválil druhé video z natáčení v TV kterého jsem si dnes všiml, opět jsem se dozvěděl několik nových informací. Měl bych jen dotaz - proč uvádíte že Užovka červená je jihoamerický had? Mám za to že žije v USA a na severu Mexika, tím pádem je to přece had severoamerický. Nebo se pletu?
RE: 2. díl TV | Janek | | 15-02-2014 14:40:21
Přesně na to jsem se chtěl také zeptat ;)
RE: 2. díl TV | admin | info@chovamehady.cz | | 16-02-2014 08:17:32
Ve volné přírodě se vyskytuje na velice rozsáhlém území, zejména na jihu a jihovýchodě USA a v severovýchodním Mexiku. Proto uvádím Jižní Ameriku jako jejich základní domovinu. Nicméně je jasné, že jejich výskyt je zaznamenán na daleko širším území. Ale ve všech rozhovorech uvádím původ jihoamerický.
Krajta
Klára | | 15-02-2014 08:48:58 | Reakce
Dobrý den, hledám nějakou dobrou duši, která by se ujala krajty, kterou jsem včera objevila v kamarádově bytě. Už tam nebydlí a ani nemá finance na chov, byla prý týraná a teď živoří ve velkém terárku bez ničeho. O hadech nic nevím, ale bylo mi jí líto a on ji chce věnovat za odvoz. Zkouším to kde se dá. Kdyžtak prosím pište na klara.jonasova@seznam.cz
RE: Krajta | Jirka | tyrannie@seznam.cz | | 15-02-2014 09:07:22
Hada mi je líto, kamarádovi patří usekat pazoury... Snad se najde někdo u koho jí bude dobře. Při tom hledání by ale neuškodila alespoň informace o jaký druh krajty se jedná, a také město kde by byla k vyzvednutí.
RE: Krajta | Klára | | 15-02-2014 09:37:19
Druh neznám, ale už mám zájemce, takže děkuji. A ano, udělala bych mu to samé.
proč
NATÁLKA | naty.forejtova@seznam.cz | | 14-02-2014 16:40:25 | Reakce
Ahoj moji rodiče mi nechtějí dovolit užovku červenou.Ale mám velké zkušenosti,vše jsem si o ni prostudovala.Říkám jim furt vše co vím.Jak je mám přesvědčit aby mi ji dovolili moc ji chci???
RE: proč | Petra | | 14-02-2014 23:01:47
No asi si budeš muset počkat, až budeš starší. Spousta chovatelů si musela počkat do dospělosti, než si pořídili prvního hada. Ono to není jen o tom, o nich všechno vědět. Je to taky záležitost peněz. V první řadě mít opravdu kvalitní terárium a to se pohybuje v řádu tisícovek. No a pak kupovat myšičky.
RE: proč | Jirka | tyrannie@seznam.cz | | 15-02-2014 09:05:05
Za prvé, nemáš zkušenosti, ale vědomosti. To je rozdíl :-) Za druhé, nikdo neznáme tvé rodiče, tak jak můžeme vědět jak je přemluvit. Znáš je nejlépe ty, a ty tak musíš vědět co na ně platí. Já bych je ale osobně zkusil přemluvit k návštěvě někoho kdo užovky má doma, ať vidí sami na jasném příkladu jak bezproblémový a krásný tvor to je. Je ale možné že nepovolí ať uděláš cokoliv. V tom případě se ale svého snu nevzdej, je možné že za rok nebo za dva už ti hada povolí. Já si na svého prvního hada musel potkat do 23 let. A věř mi, čím dýl čekáš, tím větší radost z toho pak máš :-)
RE: proč | admin | info@chovamehady.cz | | 16-02-2014 08:10:14
je možné vysvětlit rodičům, že užovka červená není v žádném případě nebezpečná a naopak se jedná o naprosto klidného hada, který je vhodný pro absolutní začátečníky. Nedorustá žádný gigantických rozměrů a případné počáteční chyby, třeba s manipulací a podobně lehce přejde. Klidně řekněte rodičům, at se semnou spojí, vše jim rád vysvětlím a veškeré dotazy rád zodpovím.