prosim o radu
tomas | rojicek5tomas@seznam.cz | | 05-11-2015 15:37:24 | Reakce
Dobrý den mám užouku červenou a ja ji krmim co ,14 ji krmim,davam ji myš,chcu se zeptat a poradit-jak ji dám bilou myš a jak ji celou spořada tak ji zapnu žarovku aby se šel vyhřívat a travit misto toho zaleze do skrýše na vychlazenou hlinu a je tam do té doby než s travi a vyprazdni se,ta žarovka dosahuje teploty 28stupnu,a když tu myš straví a mužu ho brat do ruky tak jak tam normalně na druhy den jak je mu zima od hliny tak normalně vleze pod žarovku a čeka než se rozvití,jinak mi to též parkrát udělal a zase parkrát po spolknutí myší vlezl pod žarovku a i byl tam cely den ji travíl,jinak bez problemu se každy měsíc se vysliká pokažde celý má 93.cm,188gramu a mam ho od chovatele 8.měsicu Děkuji a předem za odpověd
RE: prosim o radu | Josef | | 05-11-2015 21:00:55
A jak užovce svítíte??? Svícení by mělo být zajištěno spínacími hodinami a mělo by se ji svítit cca 12 hodin denně. Takže nastavit spínací hodiny na svícení od 7.30 do 19:30 hod. A né, že ji zapnete žárovku po krmení. Had si najde sám místo, kde chce být a kde mu to vyhovuje. A hlavně, užovku berte do ruk až poté co vytráví což jsou cca 3-4 dny!!
RE: prosim o radu | admin | info@chovamehady.cz | | 06-11-2015 08:17:20
V podstatě souhlasím s tím co napsal Josef. Had má mít celodení svícení od cca 7-7:30 do 19-19:30 a teplota v terárku by měla být od 25 do 28 st. tak aby si had mohl vybrat v kterém místě bude a to celodneně. Noční pokles o cca 4-5 st.
Varovanie!
Radovan | | 30-10-2015 21:16:07 | Reakce
Zdravím všetkých....len chcem pridať malé varovanie pre začínajúcich chovateľov...mláďa sa dokáže prepchať naozaj každou štrbinou. Dnes mi moja gutka, cca 3 mesiace stará zdrhla z teraria cez 2mm štrbinu medzi posuvnými sklami :-D našťastie som to zrovna videl a videl som kam sa schoval, teda nebol problem s okamžitým odchytom....fakt si dávajte bacha ludia :-)
RE: Varovanie! | admin | info@chovamehady.cz | | 31-10-2015 07:51:20
Je to tak, když je had malý tak se dokáže protáhnout i mezi skly. Dokáží hlavu velmi zploštit. Proto je dobré nějakou dobu dávat mezi skly třeba molitan nebo tu bezeru přelepovat izolačkou.
Hroznys
Martin | lisec.martin@atlas.cz | | 30-10-2015 16:55:38 | Reakce
Dobrý den chtěl bych se zeptat,mam hroznýše je mu cca 4 roky,já ho mam sotva měsíc a včera sem si všiml že se mu trochu zakalili oči a nevím co mam dělat,děkuji za radu
RE: Hroznys | admin | info@chovamehady.cz | | 30-10-2015 17:12:22
Dobrý den, nedělejte vůbec nic. Jedná se o zakalení hada po nějakém dnu bude následovat odkalení a potom samotný svlek kůže.
RE: Hroznys | Martin | lisec.martin@atlas.cz | | 30-10-2015 17:38:41
moc dekuju za radu zdálo se mi že má suší kuži,a ještě se chci zeptat jestli mu nevadí červená hrějící žárovka,koupil sem ji v běžném elektru,a to sem jim rěkl že je to pro hada ale nevim zda mohu věrit.
RE: Hroznys | Radovan | | 30-10-2015 21:13:22
...tam povedia všetko len aby predali...myslim že červena žiarovka by vadiť nemusela len treba dávať bacha na teplotu, pretože tie vedia kúriť celkom dosť
substrát
Jirka K. | | 30-10-2015 10:41:25 | Reakce
Co j dobré dát do terária za substrát. Hodně mě ve zverimexech nabízí takovou kostku, kterou rozpustím ve vodě a ona hodně zvětší obsah. Děkuji za Váš názor.
RE: substrát | Michal | | 30-10-2015 10:47:49
V žádném případě, dejte čistou rašelinu a bukové štěpky :)
RE: substrát | admin | info@chovamehady.cz | | 30-10-2015 17:01:00
předpokládám, že máte na mysli lignocel. A ten rozhodně do terária nepatří. Použijte čistou rašelinu a bukové štěpky v poměru 1:1 dobře udržujete tak vlhko i teplo.
žárovka
hanka | | 28-10-2015 13:51:14 | Reakce
Dobrý den, nevadí když svítím užovce halogenovými žárovkami pokud tam má odpovídající teplotu?
RE: žárovka | admin | info@chovamehady.cz | | 28-10-2015 19:08:25
had ve své podstatě není závislý na světle, ale nutně potřebuje teplo. Takže halogenová žárovka nevadí. Jen si nejsem jistý zda nevyzařuje nějaké špatné barevné spektrum.
RE: žárovka | hadař | | 07-11-2015 18:57:13
Žádné špatné spektrum nevyzařuje, pokud vám vyhovuje teplota, kterou žárovka dává, je to v pořádku.
vetrani uzovka
prasakstarymax | prasakstarymax@gmail.com | | 27-10-2015 23:30:35 | Reakce
Ahoj,Prosím o radu jak velke zajistit vetrani pro terárium o velikosti 170x50x45 (d s v), bez posuvných skel. Teplotní zdroj a vlhkost přizpůsobim jde mi o kvalitní cirkulaci vzduchu. Staci horní vetrani 2x 25x10cm plus jedno 25x10cm boční nebo je to málo. Popřípadě jak máte řeseno vy? (Vse lamino + celni je sklo) Díky za odpověď. Prasakstarymax
RE: vetrani uzovka | admin | info@chovamehady.cz | | 28-10-2015 07:45:15
dobrý den, jak to mívám vyřešené já se můžete podívat zde: http://chovamehady.rajce.idnes.cz/ je tam vidět i odvětrání atd... pokud budete mít cokoliv konkrétního tak mi napište na email: info@chovamehady.cz
terárko
David | | 27-10-2015 20:12:32 | Reakce
Dobrý den, před dvěma týdny jste mi dovezl terárium i s užovkou. Mám menší problém s teráriem. Dal jsem do terária dvě 25w žárovky jak jste mi řekl, ale mám problém s teplotou, která se pohybuje od 24 do 32 stupňů když mám zaplé obě žárovky, když jednu tak je tam od 22 do 27 stupňů.Řeším to tak že ráno zapnu obě a pak jednu vypnu a tak dokola.Ještě se chci zeptat co s vlhkostí, mám vlhkost 50% a to i když rosím denně a to mám misku pod žárovkou tak nevím jak to vyřešit. Děkuji za odpověd
RE: terárko | Jana | | 28-10-2015 11:07:20
Mám taky terarium od pana Slavíčka a nemůžeme si ho doma vynachválit.Máme ho už od loňského roku a když byli velké tepla tak jsme ho posunuli jinam aby na něho neslo přes okno přímé slunce a vše bylo ok.
RE: terárko | admin | info@chovamehady.cz | | 28-10-2015 07:40:40
Dobrý den, terárium je opravdu tepelně izolační a hodně také záleží kde je umístněné a jakou míváte běžně teplotu v pokoji. Pokud je třeba upravovat teploty je nutné si pohrát s watáží žárovek. Tedy bych nyní doporučil dát jednu žárovku nad tu vodu 40w a druhou nechat vypnutou. Kdyby bylo cokoliv tak klidně zavolejte nebo napište na email. teplota by měla být od 25 do 28 st.
RE: terárko | Jitt | | 28-10-2015 15:29:41
Ono hodne zavisi i na tom, kde presne je terarium, at jakkoliv dokonale, umistene. Jinak se bude vnirni klima chovat v pretopenem panelakovem pokoji kde teplota mistnosti nejde pod 25 stupnu a udrzet vlhkost vzduchu nad 30% je nadlidskym ukolem a jinak se to stejne terarium bude chovat ve starem dome s novymi plastovymi okny kde plisen je v zime permanentnim hostem (opacny extrem, kde vlhkost vzduchu proste neni mozne srazit dolu na udrzitelnou hodnotu). Hodne zalezi i na tom zda jsou teploty mereny na substratu, uprostred nebo u stropu. Teplo vzdy stoupa vzhuru ... ********* Pokud si pamatuju, nikdo z prispevatelu sem nenapsal podminky v nichz ma terarium umistene aby se dalo vyvodit zda je skutecne chyba v terariu nebo v umisteni. Navic kazde terarium komunikuje s ostatnim prostorem skrze zminene vetraci mrizky a pres predni skla vyrovnava teplotu s okolim at je jakkoliv tepelne izolacni (zaizolovani sten dela mensi tepelne ztraty, ale pres predek k nim stale dochazi, je to sklo ... ). ******** Jiz nekolikrat v cele diskusi za dobu co tyhle stranky existuji bylo zminovano ze je treba si s wattazi zarovek pohrat, treba davat i jinou na leto (vyssi teploty okolo) a jinou na zimu (nizsi teploty okolo) aby se zachovala funkcnost. ******** Ocekavat od teraria ze "ho nekam postavim, zapnu, doleju vodu a hotovo" a bude bez problemu fungovat mi uz z principu (a vyse uvedenych duvodu) prijde zcestne. Myslete, lidi, proboha ... doma taky pouzivate knoflik ustredniho topeni na regulaci klimatu a nestezujete si, ze vam kotel v lete topi na 45 stupnu a v zime mrznete protoze mate nastavenou fixne jednu polohu a topeni jede nonstop. ****** Navic jsou tyto stranky soukrome a majitel muze mazat a nechavat zde to, co uzna za vhodne. Coz by clovek jako navstevnik mel alespon respektovat, kdyz uz s timto postupem nesouhlasi, je to jeho svate pravo. ***** Omlouvam se za reakci, ale na tohle proste neslo nereagovat.
RE: terárko | admin | info@chovamehady.cz | | 28-10-2015 15:44:33
Děkuji paní Jitt, je to přesně to co říkám každému a asi jste to vyjádřila naprosto přesně.
RE: terárko | Jitt | | 28-10-2015 16:12:15
Za malo. Vase stranky okukuju jiz dlouho (jsou skvelym pocatecnim zdrojem informaci pro kazdeho zacatecnika) a vicemene vse co nebylo primo k nalezeni v sepsanych radach se da najit davno zodpovezene v mistni diskusi ... skoda jen, ze nekteri lide nepouzivaji hlavu a vubec se nezajimaji. Porizenim teraria a jeho obyvatele by chovatelstvi melo zacinat, ne koncit ... :(
had
josef | | 27-10-2015 16:03:44 | Reakce
Zdravím, chtěl jsem se zeptat od kterého chovatele máte tesseru?děkuji
RE: had | admin | info@chovamehady.cz | | 28-10-2015 07:34:59
Dobrý den Tesseru mám od chovatele pana Cieplého
RE: had | josef | | 28-10-2015 11:42:08
tak jsem se díval na stránky pana Ciepleho a ten píše. Hady chováme v teráriích nebo plastových boxech, kde je udržována teplota mezi 23 – 30°C lokálně až 35 °C. Vy tvrdíte 25-28stupnů.Tak kdo se v tom má vyznat když co chovatel to názor.Jak vidím tak je to celkem fuk, stejně ten had žije přežije v různých podmínkách
RE: had | admin | info@chovamehady.cz | | 28-10-2015 11:49:38
Osobně zastávám názor, že je nejvhodnější teplota 25-28 st a toto se mi vždy osvědčilo. Určitě není problém pokud je tam o stupeň více nebo méně. Pokud máte kvalitní terárium, kde jsou tepelné mosty tak si had sám najde vhodné místo. Pokud však budou teplotní výkyvy extrémní a podmínky v terárku také nebudou takové jaké by mít měli tak had určitě přežije, ale rozhodně mu to nebude prospívat.
RE: had | josef | | 28-10-2015 11:59:20
Mě příjde že je to jedno když je můj had celý den zalezlej pod miskou s vodou
RE: had | admin | info@chovamehady.cz | | 28-10-2015 12:09:16
Myslím si, že to tak není jak píšete, nicméně je to Váš názor, který sice respektuji, ale rozhodně s ním nesouhlasím.
úkryt
Simona | | 27-10-2015 14:24:35 | Reakce
Dobrý den, ještě jeden dotaz,ohledně úkrytů pro užovku. Názory se různí a mě by zajímal ten Váš. Někdo úkryt doporučuje, aby měl had klid, jiný zase od toho odrazuje, že prý pak bude had bojácný a pořád schovaný. Děkuji za odpovědi, Simona.
RE: úkryt | Josef | | 27-10-2015 18:03:01
Had by měl mít možnost schovat se a mít místo, kde se cítí bezpečně nebo bude stresovaný. Aspoň určitě než vyroste tak by úkryt měl mít.
RE: úkryt | admin | | 28-10-2015 07:27:19
rozhodně doporučujiaby had měl v teráriu nějaký úkryt. I v přírodě si najde místo kam se schová takže by měl tuto možnost mít i v terárku.
zimování
Simona | | 27-10-2015 13:22:23 | Reakce
Dobrý den, dočetla jsem se, že hadi můžou prospívat i bez zimování, ale pokud jim ho nedopřejeme, výrazně zkrátíme jejich život. Celoroční aktivita bez odpočinku je pro ně nepřirozená a vysiluje jejich organismus. Tyto dvě věty jsem našla na internetu a zajímalo by ně jak to tedy je, když neplánuji hady pářit. Myslela jsem že to není třeba. Prosím o osvětlení :) Děkuji Simona.
RE: zimování | Josef | | 27-10-2015 13:43:50
Není vůbec potřeba hady zimovat, úplně v pohodě to zvládnou bez toho, navíc, když je nechcete pářit a chovat takže se nebojte, nic se jim nestane ani se jim nezkrátí délka života.
RE: zimování | admin | info@chovamehady.cz | | 27-10-2015 13:43:52
Třeba to opravdu není. Rozhodně bych neřekl, že bez zimování jim výrazně krátíte život. Určitě všaz zazimováním a to i tzv. malým zimováním hadovi jen prospějete a bude ve větší kondici. Jak na malé zimování se podívejte do sekce užitečné rady.