Chování užovky
Jana Němcová | janca.nemcov@seznam.cz | | 24-02-2015 11:30:38 | Reakce
Dobrý den,chtěla bych se zeptat na svojí užovku,je něco málo pčes pul roku stará ,když jsem si jí přivezla tak byla akční,a pěkně lovila a každý den si vylezla na větev a vyhřívala se a když jsem jí vyměnila stelivo tak už tři týdny nevylezla ,jen jí vytahuji na žrádlo,to je bez problému.Je to normální že se had takovou dobu neukáže.Děkuji za odpověd
RE: Chování užovky | Mirek | | 24-02-2015 11:48:53
Na čem jí chováte, jaký substrát používáte? Nicméně měnit se má tak cca 1x za rok, za rok a půl. Tím, že jí substrát změníte, tak jí vezmete její přirozené prostředí, ve kterém dosud žila a může trvat, než si zase zvykne. A proč už tak starou úžovku nekrmíte rovnou v teráriu??
RE: Chování užovky | jana | | 24-02-2015 11:57:01
chovatel my říkal jednou za půl roku a je na kokosovém vláknu nebo drti a další rada byla abych jí krmila mimo kvůli nečistotem,teplotu a vlhkost hlídám jak můžu ,klidně něco dokoupím ,nějaký termostat ,jen aby vylezla
RE: Chování užovky | Mirek | | 24-02-2015 12:05:57
Tak to byl dobrý chovatel, kor když Vám řekl, abyste chovala na kokosovém vláknu. To je jen otázka času, než nějaké vlákno spolkne a pojde Vám. Vyměňte to a dejte čistou rašelinu. Poté krmte normálně v teráriu.
RE: Chování užovky | admin | info@chovamehady.cz | | 24-02-2015 12:10:57
No upřímně s tím chovatelem co Vám to radil bych se rád setkal. Jinak opravdu je to tak jak píše Mirek. Tedy substrát měnit jednou za rok. Ale to kokosové vlákno je rozhodně špatně to doporučuji okamžitě vymést do posledního vlákna a dát tak čistou rašelinu a bukové štěpky. Jinak had Vám terárko moc neznečistí protože má i tuhou moč takže po té to jen vezmete do ubrousku a vyhodíte. Doporučuji daného chovatele pro rady už nekontaktovat.
RE: Chování užovky | jana | | 24-02-2015 12:13:44
vím,že o kokosový vlákno je velký spor,ale můj názor je stejny,připadáme že je z toho hrozně prachu,hned zítra jí to vyměním,nebo mám počkat až se svlékne ,tak během dvou dnů
RE: Chování užovky | admin | info@chovamehady.cz | | 24-02-2015 13:28:52
ne vyměňte ho okamžitě. Jde hlavně o bezpečnost hada
RE: Chování užovky | jana | | 25-02-2015 08:18:23
děkuji za rady,hned se podle nich zařídím.A měla bych ještě jednu otázku,ohledně krmení,nevím jak poznat, jak velké hole má had dostat,prý je to podle velikosti hada ale nic přesnějšího mi chovatel neřekl.Děkuji
RE: Chování užovky | admin | info@chovamehady.cz | | 25-02-2015 09:47:45
To se nedá takto jednoduše říct. Je nutné vždy vyzkoušet o něco málo větší než minule a pokud to v pohodě vezme tak už zůstat u této velikosti. V dospělosti ji bude stačit dospělá myš.
Hroznyš
$$$$$$ | | | 23-02-2015 16:39:17 | Reakce
Dobrý den chci si koupit hroznyše kralovskeho (samce) kolik mužu čekat že vyroste na delku ? Vim že muže mit 2m ale taky 4m . Tak nevim 2 a pul metra bych dal ale kdyby měl mit 4 metry tak to asi ne :(
RE: Hroznyš | admin | info@chovamehady.cz | | 24-02-2015 09:17:36
ano máte pravdu může dorůst od 2 do 4 metrů. Záleží jakého koupíte. Pokud se bude jednat o křížence , nebo čistou populaci a také z jaké oblasti pochází. Například ty co mám já tak pochází z oblasti pohoří mezi Hondurasem a nikaraguií a ti dorůstají do cca 2,2m .
RE: Hroznyš | $$$$$$ | | | 24-02-2015 15:24:04
Ano ale najit v dnešni době čisty druh Hroznýše je dost těžke. Všude jsou jenom chovatele co zpaři to z tim a už ani neurčite druh jedince.
Přehřátí
Simona | simir07@seznam.cz | | 22-02-2015 15:39:15 | Reakce
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jak terárium s hady prospívá v létě, když je velmi horko? Aby se nepřehřáli... a jak ho případně chladit. Možná to je blbý dotaz, ale nějak mi nedá spát.
RE: Přehřátí | Jakub | jakub.25@email.cz | | 23-02-2015 05:50:12
Pokud nemáš skleněné terárium, které je pro hady naprosto nevhodné a máš dobré odvětrávání, tak přes léto stačí vypnout žárovky a problém vyřešen.
RE: Přehřátí | admin | info@chovamehady.cz | | 23-02-2015 16:14:44
Je to o kvalitním teráriu. Pokud nebudete při koupi terária šetřit a necháte si udělat kvalitní terárium tak to nebude problém a přes velké teploty bue stačit jen zhasnout světla.
jidlo
michal | | | 19-02-2015 15:11:30 | Reakce
ahoj mam hada uzovku cervenou a nechce jist koupe se a je velice aktivni normalne to je pravy opak terarko je uplne v poradku udajne je to holka 2 a pul roku mys proste ignoruje teplota a i vlhkost je tak jak ma byt a zadne viditelne zmeny nevidim ..vzhledove...
RE: jidlo | admin | info@chovamehady.cz | | 19-02-2015 16:41:36
Moc tomu dotazu nerozumím. Čeho je to pravý opak. Otázka je jakou máte vlkost, teplotu velikost terárka, podestýlku atd... Nejlépe by bylo, kdyby jste mi poslal fotky na email s detailnějším podpisem.
RE: jidlo | michal | | | 19-02-2015 17:00:15
podminky jsou v poratku teploto a vlchkost tak jak ma byt . ona je normalne neaktivni nekoupe se jen je zalezla a tet je pravy opak to znamena ze je velice aktivni a tam. nemam email jsem protiinternetu dik :D
RE: jidlo | michal | | | 19-02-2015 17:28:43
A MA NA SOBE NECO CO VYPADA JAKO POSKRABANA KUZE... na vice mistech blisko hlavy
RE: jidlo | michal | | | 19-02-2015 17:38:54
poslu vam meil skuste co nejrychleji odpovedet
RE: jidlo | Radim | | 19-02-2015 19:14:58
Podmínky jsou v pořádku? Co to znamená? Napište jaké máte teplo v teráriu, jak je velké, jaká je vlhkost, na čem hada chováte, atd. poté Vám možná někdo poradí!
RE: jidlo | michal | | | 19-02-2015 19:22:03
Teplota 27-30 stupňu noc tak 20 vlhkost 65-70 procent strava myš někdy i male koťatko křeček kuřatko i potkanek ale to tak 1 za rok na spestřeni ztravy 2 a pul roku a vše jsem poslal v emailu .... a byl bych rád kdyby jsze se do mě nenavažel . Děkuji
RE: jidlo | Michal | | | 19-02-2015 19:57:51
Kotátko? Co to je za blbost? Kotě snad ani nesni užovka červená a i kdyby tak podle mě je to na ní celkem dost velké, tak samo potkan!!
RE: jidlo | michal | | 19-02-2015 20:03:37
Koťatko bez kuže nově narozene je jako velka myš tak ho tam hodiš a je po něm na hadovi jde sotva vidět.... a neřikam že mu hazim dospěle a obrovske potkany .... a male kotě daš v poho .
RE: jidlo | Markéta | | 19-02-2015 20:04:26
když to tady tak čtu, tak nechápu Michale, kdo se do tebe naváží. To co jsi zde napsal je velice zmatečné a jen těžko se z toho získávají základní informace pro pomoc. Pokud chceš pomoct, musíš napsat vždy podrobnosti, aby si z toho admin vždy mohl něco vyvodit.
RE: jidlo | michal | | | 19-02-2015 20:07:42
Michale Pokud maš takovou představu že zajdu ven a chytim kotě co chodi u souseda tak to ne ale jak počkaš a narodi se tak na druhy den mužeš .. chceš to snad přes leto natočit ?
RE: jidlo | michal | | | 19-02-2015 20:11:16
Tak to sis určitě četla taky to že jsem vše zaslal na email a timto tuto věc uzaviram děkuji
RE: jidlo | Michal | | | 19-02-2015 20:13:10
Nechci nic natočit, kotat by mi bylo líto dávat hadům, na to mám kočky rád. Podle mě má užovka žrát jen myši případně vyjímečně hodit to kuře malé. Potkan malý ještě celkem jde, ale ti jsou agresivní takže bych se toho bál a zbytečně neriskoval.
RE: jidlo | admin | info@chovamehady.cz | | 19-02-2015 20:19:30
na email Vám odpovím za okamžik. Nicméně ty teploty jsou špatně. Jsou tam mezi dnem a nocí obrovské rozdíly. Jinak si opravdu myslím, že kotě je na užovku opravdu velké. Jinak Vás poprosím, abyste mě už kontaktoval pouze na email, kde je více prostoru a budu se snažit Vám vše vysvětlit. Mimochodem ty fotky co jste mi poslal jsou nedostačující. Potřebuji celkový pohled na terárium i z více úhlů, tak abych viděl odvětrávání, osvětlení, vytápění, podestýlku atd... ale vše Vám napíši do emailu.
Výběr užovky
Karel | | 19-02-2015 11:46:41 | Reakce
Dobrý den. Budu si pořizovat užovku červenou, prakticky už mám vybráno, jen se nemohu rozhodnout zda samce nebo samici. Chtěl bych vědět jestli je nějaký rozdíl v chovu, příjmu potravy, agresivity a nakonec i ve velikosti. Do budoucna se nechystám hady množit. Děkuji za odpověď.
RE: Výběr užovky | Michal | | | 19-02-2015 13:54:50
Žádný rozdíl vůbec není. Je to úplně jedno. Jsou to individualisti takže to nezáleží vůbec na pohlaví, ale na jedinci. Takže vybírej co je ti blíže a sympatičtější :)
RE: Výběr užovky | admin | info@chovamehady.cz | | 19-02-2015 16:37:31
Je to tak jak píše Michal. Vždy záleží na daném jedinci a také od koho koupíte. Je nutné kupovat od kvalitního chovatele ana kterého máte kladné reference.
plachost
Kristina | | 17-02-2015 18:43:55 | Reakce
Dobry den, jeste bych se rada zeptala jestli je dobre, ze syn u teraria obcas (tak jednou denne) sedi mluvi na neho a hladi ho?! Dekuji za radu Kristina
RE: plachost | admin | info@chovamehady.cz | | 18-02-2015 05:46:40
Jak jsem již psal níže, had potřebuje klid. Proto opravdu doporučuji hada nerušit a brát ho tak cca 2x týdně. Had není klasický domácí mazlíček.
plachost
Kristina | tyna-k1@seznam.cz | | 17-02-2015 09:05:52 | Reakce
Dobrý den, ráda bych se zeptala syn si pořídil uzovku černou tři roky starou v inzerátu psali, že není zvyklá na ruku. Jak se k ni chovat aby se přestala bát? Vim, že to není pes, ale taky vim ze se na ruku naučit dá jen nevím jak.Není útočná přijde mi spis vyděšená. Děkuji za odpověď Kristina
RE: plachost | admin | info@chovamehady.cz | | 17-02-2015 12:04:19
Dobrý den, doporučuji umístit terárko někde na klidné místo a hada vytahovat cca 2x týdně více ne. had musí mít pocit, že má svůj klid a bezpečí. Pokud by jste ho vytahoval denně tak se mu to líbit nebude.
Had odmítá potravu
Petra | petra.ejmi@seznam.cz | | 17-02-2015 08:57:46 | Reakce
Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu. Na konci listopadu jsme si s přítelem pořídili (tehdy 3 měsíční a dle slov chovatele rozkrmené) mládě Heterodona-samečka. Od doby co ho máme ale vůbec nežere. Dáváme mu 1x týdně jednodenní holátko, zkoušeli jsme jak živé tak rozmražené (to jsme zkusili i naříznout), ale vždy bez úspěchu. Při koupi nás chovatel upozornil, že u Heterodona se může v zimním období stát, že třeba i 2 měsíce nebude chtít žrát, ale za chvíli už to budou měsíce 3 a u mláděte ve vývinu mi to nepřipadne úplně v pořádku. O víkendu se za dobu co ho máme poprvé svlékl a svlečka byla pěkná, vcelku...Po svlečení byl had hned akční a tak jsme mu rozmrazlili holátko, ale opět žádný zájem.. Můžete nám, prosím, poradit jak hada přimět jíst nebo je taková pauza v zájmu o jídlo opravdu normální? Máme ještě užovku a korálovku několik let a s těmi nikdy problém nebyl, od "mala" jsou stále při chuti, tak nás chování Heterodona trochu znepokojuje. Předem moc děkuji za Vaši odpověď. S pozdravem Peťka
RE: Had odmítá potravu | admin | info@chovamehady.cz | | 17-02-2015 11:53:41
Je běžné, že si někteří hadi říkají takto o zimování. Ale Váš had je vcelku mladý na to aby toto udělal. To co popisujete je asi problém toho, že Vám prodal chovatel špatně rozkrmeného hada. Budete zřejmě muset přistpupit k ručnímu rozkrmení. Podívejte se do sekce \"užitečné rady\" tak je to popsáno.Kdyby jste si netroufla nebo by jste chtěla tak můžu k Vám přijet a podívat se na to. I tuto službu nabízím. V takovém případě mi napište na email a domluvíme se tam.
RE: Had odmítá potravu | Petra | petra.ejmi@seznam.cz | | 17-02-2015 13:47:45
Moc děkuji za radu a pomoc. Vyzkoušíme pro začátek Vaši radu níže-ovonění holete šťávou z tuňáka a pokud ani pak neprojeví mimčo zájem, pak zkusíme přejít k ručnímu dokrmení, i když z toho mám trošku obavy, ale pročtu si uvedenou sekci o dokrmování a uvidíme jak budeme úspěšní :-) Pokud by problém trval dál, pak bychom Vás kontaktovali do emailu. Děkuji moc za Vaši ochotu. Přeji pěkný den, Petra
RE: Had odmítá potravu | Honza | | 17-02-2015 14:27:38
Tu radu s tunákem nepsal admin!!! Pozor na to. Admin píše jen to, kde je ikonka hada.
RE: Had odmítá potravu | Petra | petra.ejmi@seznam.cz | | 17-02-2015 15:11:20
Máte pravdu! Děkuji za upozornění! Byla jsem tak zabraná do čtení,že jsem si nevšimla změny autora :-) Každopadně děkuji za každou radu. Přeji hezký den.
RE: Had odmítá potravu | Eliska | | 17-02-2015 15:40:23
Tak pro jistotu upozorňuji rovnou, že nejsem admin. Heterodoni v přírodě žerou žáby, ale naše žáby jsou pro ně jedovaté, kromě skokana hnědého, jenže toho teď budete schánět těžko. Proto se používá k napachování buď ten tuňák nebo nějaká ryba{může být i rozmražená}.
RE: Had odmítá potravu | Petra | petra.ejmi@seznam.cz | | 17-02-2015 17:50:09
Eliško,děkuji :-) Právě čekám až se rozmrazí holátko a tuňáka ve vlastní šťávě už jsem taky koupila :-) Vyzkouším.. Držte palce! Ještě jednou všem děkuji za názory i zkušenosti :-)
heterodon nechce žrát
Petr | pska023@Gmail.com | | 16-02-2015 19:55:16 | Reakce
Půlroční heterodon nechce přijímat potravu, včera proběhla svlečka.had ožil a začal slídit přesto hole ignoruje.
RE: heterodon nechce žrát | Petr | | 16-02-2015 23:56:42
Co takhle to zkusit ještě jednou a napsat dobrý den a děkuji???
RE: heterodon nechce žrát | admin | info@chovamehady.cz | | 17-02-2015 11:36:41
Je třeba mu dát klid, pokud už před tím normálně žral tak ho nechte v klidu třeba cca 14 dní a po té mu dejte znovu tu samou velikost jako jste mu dával před tím.
RE: heterodon nechce žrát | Eliska | | 17-02-2015 12:13:24
Na heterodony celkem funguje napachování holete šťávou z tuňáka z konzervy(ale ne v oleji, jen ve vlastní šťávě) nebo nějakou rybou. Hole omyjete ve vlažné vodě a kápnete na něj tu štávu. Hlodavci totiž nejsou jejich přirozená potrava.
heterodon nechce žrát
Petr | pska023@Gmail.com | | 16-02-2015 18:54:06 | Reakce
Potřebuji něco funkčního